lipca 02, 2022

Czytelnicze podsumowanie - Kwiecień, Maj, Czerwiec 2022


Hej.

Zapraszam na kolejne śródroczne podsumowanie. Wiosna była całkiem zaczytana, a nie spodziewałam się, że znajdę na to tyle czasu. Na pewno pomogło jeżdżenie do pracy na rowerze i słuchanie audiobooków. Mam nadzieję, że lato będzie równie dobre. W momencie publikowania tego postu jestem już po ostatnich zaliczonych egzaminach, więc mam teraz trochę czasu na książki.


Kwiecień 2022

1. "Król Bezmiarów" Feliks W. Kres - książka 5/5

2. "Dawca Przysięgi II" Brandon Sanderson - książka 4/4

3. "Trolle Putina. Prawdziwe historie z frontów rosyjskiej wojny informacyjnej" Jessikka Aro - audiobook 4/5

4. "Rebeka" Daphne du Maurier - audiobook 4/5

5. "Bieszczady. Dla tych, którzy chcą poznać je naprawdę" Adrian Markowski - książka 5/5

6. "Achaja. Tom II" Andrzej Ziemiański - audiobook 3/5


Maj 2022

1. "Czarodziejki W.I.T.C.H. Księga 3" Francesco Artibani i inni - komiks 4/5

2. "Wieża Jaskółki" Andrzej Sapkowski - książka 4/5

3. "Grombelardzka legenda. Serce Gór" Feliks W. Kres - książka 4/5

4. "Kirke" Madeline Miller - audiobook 3/5


Czerwiec 2022

1. "Gniewa" Katarzyna Berenika Miszczuk - audiobook 4/5

2. "Decimus Fate i Talizman Marzeń" Peter A. Flannery - książka 5/5

3. "Oberża na pustkowiu" Daphne de Maurier - książka 4/5 recenzja wkrótce

4. "Greenpoint. Kroniki Małej Polski" Ewa Winnicka - książka 4/5 recenzja wkrótce

5. "Dziewczyna, która skoczyła do morza" Axie Oh - ebook 5/5 recenzja wkrótce

6. "Grombelardzka legenda. Wstęgi Aleru" Feliks W. Kres - książka 4/5


Teraz czytam:


1. "Tak blisko. tak daleko. Bieszczady po drugiej stronie granicy" Krzysztofa Potaczały to książka którą dostałam od Wydawnictwa Prószyńskiego i jest to opowieść, dość szczegółowa, o polsko-ukraińskim pograniczu, o zapomnianych wsiach i podzielonych rodzinach. Jestem w połowie i podoba mi się szczegółowość autora. Zagłębia się w problemy i pisze bardzo rzetelnie. 

2. "Gołoborze. Panna" słucham tego w audiobooku. Mega fajny słowiański klimat. Książka jest o Nawojce, która jako wyznawczyni starych bogów próbuje powstrzymać budowę klasztoru na Łysej Górze i zapobiec konwersji na chrześcijaństwo miejscowej ludności. Jest bardzo sympatycznie i tak dość oryginanie. 

3. "Pani Jeziora" to finalny tom Sagi o Wiedźminie i czytam go po raz kolejny. Postanowiłam, że w tym roku przeczytam Wiedźmina ponownie i nawet dobrze mi to idzie.

4. Kolejna książka którą podczytuję powolutku to "Biedni w bogatym kraju. Przebudzenie z amerykańskiego snu" z genialnej Serii Amerykańskiej.  

Czytelnicze plany na lato:



Ponieważ na jesień pojawi się u nas Historia Śródziemia, to chyba najwyższa pora na gruntowną powtórkę Silmarillionu, który czytałam dawno temu. Chcę też dokończyć trylogię Achai. Drugi tom, że tak powiem, tyłka nie urwał, ale chcę pocisnąć i przez lipiec i sierpień rozprawić się z Achają.  Robię też podejście do kolejnej części Beniamina Ashwooda i mam nadzieję, że zostanę ostatecznie przekonana do tej serii. Mam też zaczęty, ale nie skończony kaukaski tryptyk. Ponieważ mam nieśmiałe podróżnicze plany związane z tamtą stroną świata, to chcę się zmobilizować i przeczytać w końcu reportaże Wojciecha Góreckiego "Toast za przodków" i "Abchazja". 


To tyle, a jak bardzo zaczytana była Wasza wiosna?

Brak komentarzy: