lipca 14, 2022

Dziewczyna, która skoczyła do morza - Axie Oh

 W krainie bogów.

Dziewczyna, która skoczyła do morza to książka za którą zabrałam się zupełnie przez przypadek. Jak ją lubię takie niespodzianki, no po prostu przepadłam z kretesem. Cudna jest. Moje pierwsze skojarzenie z tą książką to film Studia Ghibli Spirited Away: W krainie bogów, i rzeczywiście, autorka inspirowała się tym Anime. 
Świat przedstawiony jest wzorowany na mitologii koreańskiej. Małą wioskę i całe królestwo co roku nawiedzają okropne szturmy i aby przebłagać Boga morza każdego roku wybiera się wybrankę Boga morza, którą poświęca się w ofierze i wrzuca do morskiej kąpieli. W zamian za to rodzina wybranki może się cieszyć dostatkiem a być może i bóg morza zostanie przebłagany nową panną młodą i nastanie koniec sztormów.

Nasza bohaterka Mina tak bardzo nie chciała aby wybrana narzeczona jego brata skoczyła w morską kipiel, że postanowiła się poświęcić i dla szczęścia swojego brata skoczyć za nią. W taki sposób Mina trafia na tajemnicze dno morza do królestwa dusz, gdzie jak ptaki pływają ryby, po dziwnym mieście spacerują martwe dusze i tam gdzie mieszczą się domy i pałace wszystkich bogów. Musi ona zerwać klątwę, która się ciąży na Bogu Morza. Niestety jest on pogrążony we śnie i ocalić może go tylko Mina, tajemniczy Shin i przeznaczenie.

W tym obcym dla siebie miejscu poznaje wrogów, ale też różnych przyjaciół. Odnajduje też miłość. Nie chcę wam spojlerować, ale to jest tak fajnie napisana książka i ja tak bardzo bohaterom kibicowałam, że szok. Kilka niedoróbek bym znalazła, naprawdę cudowne emocje były i jestem wstanie wybaczyć drobne błędy. Końcówka była absolutnie wzruszająca. Dawno mnie tak książka nie trzymała na książkowym kacu. Jeśli szukacie ciekawej i pięknej jednotomówki, to bardzo polecam tą.  

Szczegóły:
Tytuł: Dziewczyna, która skoczyłam do morza
Tytuł oryginalny: The Girl Who Fell Beneath the Sea
Autor: Axie Oh
Wydawnictwo: Nowe Strony
Liczba stron: 295


"Dziewczyna, która skoczyła do morza” do kupienia na Bonito

Brak komentarzy: