czerwca 11, 2022

Decimus Fate i Talizman Marzeń - Peter A. Flannery

 

Po absolutnie fenomenalnym Magu Bitewnym, powiedziałam sobie, że następną książkę autora biorę w ciemno. Wzięłam, przeczytałam i było naprawdę super. Jest to książka w której świetnie odnajdzie się młodzież. Gdzieś niedawno widziałam rozważania o braku książek YA dla chłopców. Decimus Fate jest idealną książką dla tej grupy odbiorców. 

Bohaterowie z mroczną przeszłością.

Decimus Fate jest potężnym magiem. W przeszłości dopuszczał się wielu niegodziwości ale aby odpokutować dawne grzechy wyrzekł się magii. Teraz pomaga zdejmować klątwy, a na stałe mieszka w Czarnym Domu w Guile razem z tajemniczą gospodynią. Jest spokojny i opanowany, ale wciąż pamiętający krwawą przeszłość. Drugim bohaterem jest Opiekun – były łowca demonów, który porzucił tą ścieżkę i jest obecnie najemnikiem ochraniającym ludzi. Świetny szermierz ale lekko porywczy i z dręczącą go przeszłością

Jest to bardzo ciekawa para bohaterów, bo oboje są już po przejściach. Posiadają sporo życiowego doświadczenia i błędy przeszłości, które ich ścigają. Nie znali się wcześniej, ale tajemnicza zaraz w klasztorze Tan Jit Su i prośba ksieni o pomoc, splata ich losy ze sobą. Początkowo nieufni, zaczynają powoli poznawać siebie nawzajem.

Prosto i klasycznie - znaczy idealnie.

Najlepsze było to, że nie ma w tej książce nic przesadzonego. Fabuła jest dynamiczna, krótka, bez zbędnych zapychaczy i wątków pobocznych. Takiej książki było mi trzeba.  W ogóle to świat jest na razie bardzo prosty, tak jak relacja tej dwójki, ale oboje są bardzo intrygujący i tajemniczy. Mam nadzieję, że wszystko będzie się rozwijać w kolejnych częściach i poznamy coś więcej z ich przeszłości. Mimo prostoty fabuły jest kilka smaczków. Są wzmianki o demonach, pojawia się sporo magii oraz zarys układów i sieci spisków w mieście Guile. Ogólnie jestem bardzo na tak. Ta książka czyta się sama. Nie jest za długa, nie jest przesadnie rozbudowana - dla mnie idealna i niecierpliwie czekam na kolejne tomy. 

Szczegóły:
Tytuł: Decimus Fate i Talizman Marzeń
Tytuł oryginalny: Decimus Fate and the Talisman of Dreams
Tom: 1
Cykl: Decimus Fate
Autor: Peter A. Flannery
Wydawnictwo: Fabryka Słów
Liczba stron: 350

Brak komentarzy: