marca 04, 2018

Sztylet Rodowy - Aleksandra Ruda


Sztylet rodowy zechciałam przeczytać jak tylko zobaczyłam tą piękną okładkę. No cudo. Jednak przyznam, że spodziewałam się nieco innej książki, napisanej w innym stylu, być może bardziej poważnym? Dostałam całkiem zabawną opowieść o Mili podróżującej w ciekawym i nieco śmiesznym towarzystwie, która bardzo mi się spodobała.

Milla postanowiła znaleźć pracę. Chciała iść na wojnę, więc nauczyła się magii na szybkich kursach magicznych. Niestety, wojna się skończyła. Wybrała karierę królewskiego posłańca. Teraz podróżuje magicznym furgonem razem z kompanią pełną osobliwości. Jest troll, który zakochał się w Milli i od razu planuje ich ślub. Mamy elfa, który zamiast zachwycać się życiem, pięknem i przyrodą, ma depresję i chce umrzeć. Mamy też krasnoluda Percivala zachowującego jak przedszkolak, któremu mamusia pakuje bagaż na drogę. Jest i Tisa - wojowniczka, która wszystkich denerwuje, a całą grupą dowodzi Wilk – arogancki, a przy tym nieco tajemniczy kapitan królewskiej armii.    

Jest to książka lekka i przyjemna. Wprost idealna na rozluźnienie. Jedną z jej największych zalet jest humor. Nie raz zaśmiewałam się do łez, przez co całą książkę pochłonęłam prawie że na raz. Bohaterowie podróżują przez królestwo w stronę wciąż niebezpiecznych przygranicznych obszarów. W drodze każdy przechodzi swoją własną przemianę. Uczą się jak walczyć, jak pracować w grupie i początkową niechęć do siebie zastępują znacznie cieplejszymi uczuciami. W dodatku każdy z nich jest świetnie wykreowany bohaterem. Nikt nie jest pominięty i odsunięty na dalszy plan, więc każdego z nich zdążyłam bardzo dobrze poznać i polubić.

Mila bardzo mi się spodobała jako bohaterka. Jest zaradna, pomocna i pomysłowa ale przy tym bardzo pruderyjna. Wyobraźcie sobie co się działo we wspólnej łaźni, jeśli ubranie spodni uważa ona za coś absolutnie niewłaściwego. A tu trzeba jeszcze nauczyć się walczyć. Nieco mnie to śmieszyło, ale w takim bardzo pozytywnym znaczeniu. Mogłabym się tylko przyczepić do tempa akcji. Niby ciągle byli w ruchu i ciągle się coś działo, ale brakło mi jakiegoś kulminacyjnego momentu.

Jednak jest to super książka przygodowa, którą naprawdę polecam, szczególnie jeśli kochacie literaturę zza wschodniej granicy. Chyba przyznacie, że fantastyka rosyjska czy ukraińska, jak to mamy w tym przypadku, ma w sobie to coś.

Szczegóły:
Tytuł: Sztylet Rodowy
Tytuł oryginału: Родовой кинжал
Tom: 1
Cykl: Sztylet Rodowy
Autor: Aleksandra Ruda
Wydawnictwo: Papierowy Księżyc
Liczba stron: 368






Brak komentarzy: