czerwca 14, 2020

Podpalacz - Wojciech Chmielarz


Przeczytałam, a raczej przesłuchałam w audiobooku moją pierwszą książkę Wojciecha Chmielarza pod tytułem Podpalacz która jest pierwszą częścią serii z komisarzem Jakubem Mortką.

Komisarz jest osobą nieźle poturbowaną przez życie.

Jest to kryminał, a sprawę prowadzi  komisarz Jakub Mortka i od razu muszę zwrócić uwagę na tego bohatera. Jest to postać trochę poobijana życiowo. Jest po rozwodzie z żoną, ma dwójkę dzieci na które płaci alimenty, a jednocześnie pomieszkuje w studenckim mieszkaniu bo tylko na to go stać. Podczas prowadzonego śledztwa jest bardzo uparty, bardzo stawia na swoim i nie waha się trochę nagiąć prawo aby uzyskać potrzebne mu informacje. I właśnie chyba przez to nie bardzo wiedziałam jak na niego patrzeć. Co jakiś czas zadawałam sobie pytane, czy jest on tym dobrym gliną czy może tym złym. 

Podpalacz to całkiem ciekawy motyw.

Jeśli chodzi to o całą zagadkę kryminalną to w Warszawie dochodzi do serii podpaleń. W jednym z pożarów ginie pan Cameron, a jego żona, pani Cameron, była gwiazda fekal-rocka (o mamo, czy takie coś istnieje?) doznaje obszernych oparzeń. Teraz Mortkę oraz jego podkomendnych czeka poszukiwanie sprawcy, a okazuje się że ta sprawa jest bardzo wielowątkowa. Dotyka nawet kryminalnego podziemia Warszawy. W ogóle motyw podpalacza jest niby taki oklepany i zwyczajny, a jednak mnie zaintrygował. Chmielarz nie boi się brutalności. Nie ma u niego tematu tabu. Niektórzy policjanci wypadli w moich oczach gorzej niż kryminaliści, więc pokazuje nam tutaj świat nie biało-czarny, ale w różnych odcieniach szarości. 

Porządny kryminał i dobre słuchowisko.

Słuchało mi się tej książki bardzo dobrze. Słuchałam głównie przy bieganiu, więc trochę mi zajęło skończenie jej, ale bardzo mi się podobała i myślę że pociągnę ten temat dalej i sięgnę też po inne książki Chmielarza. Mortka ma w sobie coś, co mnie zainteresowało i na pewno będę chciała się dowiedzieć w jaki sposób ta jego postać zostanie rozwinięta dalej, bo jego sytuacja życiowa w tej książce i na jej końcu wcale nie jest taka różowa jakby się mogło wydawać. Bardzo się cieszę, że odkryłam kolejnego polskiego autora który tak świetnie pisze. Mam nadzieję że nie jest to opinia na wyrost bo dopiero jedna książka jest za mną, ale naprawdę dobrze rokuje. Polecacie może szczególnie jakąś książkę Chmielarza?

Szczegóły:
Tytuł: Podpalacz
Tom: 1
Cykl: Jakub Mortka
Autor: Wojciech Chmielarz
Wydawnictwo: Marginesy
Liczba stron: 367

Brak komentarzy: