czerwca 27, 2020

Mag bitewny - Księga II - Peter A. Flannery


Przeczytałam! Nareszcie przeczytałam drugą część książki Mag Bitewny i ja cię kręcę, jak mi się to podobało. Takiej klasycznej fantastyki szukałam od dawna, naprawdę, i jestem pełna podziwu i pełna zachwytu nad książką. 

Ach te smoki.

Tym razem Falko oraz jego przyjaciele już nie mają czasu aby się dalej szkolić i wychodzą ze stolicy, aby walczyć z armiami opętanych, które wciąż się zbliżają i zagarniają kolejne tereny. Na uznanie zasługuje sposób w którą stronę została poprowadzona cała sprawa ze smokami oraz magami. Bo magowie nie cieszę się zbytnią społeczną sympatią i wkrótce zamierzchłe, historyczne sprawy w końcu wychodzą na światło dzienne. Jest też dużo smoczych spraw, czyli to co lubię.

Ale wracając naszych bohaterów to dorośli i mają bardziej dorosłe problemy, nawet jeśli od rozpoczęcia pierwszych szkoleń na przywódców wcale nie minęło tak dużo czasu.
Opisy bitew, walk i broni są absolutnie świetne. Czytając kulminacyjną ostatnią bitwę, bo taka oczywiście musiała być, siedziałam w fotelu jak na gwoździach i z niecierpliwością pochłaniałam kolejne strony. Także takiego napięcia to dawno nie czułam podczas czytania. 

Klasyczna, ale też nieco przewidywalna.

Książka jest trochę przewidywalna, to muszę przyznać, ale absolutnie mi to nie przeszkadzało, bo czerpie z gatunku to co najlepsze. Bohaterowie są czarno-biali, zło ściera się z dobrem, a armie rycerzy atakują legiony opętańców i innych demonów. Mega mi się podobało, że jest tak klarownie. Z jednej strony ludzie, a z drugiej złe demony. Tak prosto, a jednocześnie tak cudownie i bez udziwnień i zakrętów. Jest też dużo mroczniej i brutalniej. Żałuję, że moja przygoda z Magiem Bitewnym tak szybko się skończyła i szkoda, że nie ma planów na kontynuację.

No powiem wam, że to jedna z lepszych książek jakie czytałam, która czerpie z gatunku to co najlepsze, no i nic więcej mi nie pozostaje, jak tylko polecić wam ją bardzo gorąco. Wciąga i czyta się bardzo dobrze i lekko. Są smoki, to musi być dobrze. 

Szczegóły:
Tytuł: Mag bitewny
Tytuł oryginalny: Battle Mage
Tom: 1.2
Autor: Peter A. Flannery
Wydawnictwo: Fabryka Słów
Liczba stron: 613

Brak komentarzy: