czerwca 15, 2018

Otchłań - Saga o Ludziach Lodu #3 - Margit Sandemo


Otchłań jest trzecią częścią długiej Sagi o Ludziach Lodu i jak na razie moją ulubioną (jeszcze 44 przede mną). 

Z Sol, przybraną córką Tengela i Silje, jakoś nigdy nie było mi po drodze. Tym razem to ona jest jedną z głównych bohaterek i mimo jej arogancji polubiłam ją i jej przygody. Zaczyna je w Kopenhadze gdzie udaje damę, ale przez jej czary zostaje zmuszona do ucieczki. Jej głównym celem jest znalezienie innych czarownic. Cierpi też z powodu niemożności znalezienia miłości, a jej ideałem mężczyzny stał się sam Szatan, na którego się natknęła pewnego dnia. Przebiera w mężczyznach, ale jak na razie nikt nie sprostał jej oczekiwaniom. 

Pisała do Silje wesołe, krótkie sprawozdania o tym jak jej dobrze. Tylko papier listowy musiała odsuwać 
by nie kapały na niego łzy.


Drugą główną bohaterką jest Liv, córka Silje i Tengela, która zawsze była dobra i delikatna, ale trafiła na męża nieco innego niż się jej na początku wydawało. Jej historia później łączy się z Sol i już razem ciągnie do końca książki.

Tym razem było znacznie więcej magii. Mimo, że poprzednia część nosiła tytuł Polowanie na czarownice, to właśnie w tej było najwięcej czarownic, z Sol na czele. Oddawała się ona magicznym sztukom zatracając się coraz bardziej w otchłań. Wszystko prowadzi do dramatycznego końca. 

Jest też kilka pozytywnych epizodów. Życie toczy się dalej i poznajemy kolejne lata z życia rodziny z Lipowej Alei. Większość akcji rozgrywa się u progu XVII w. czyli w latach 1600 i późniejszych. Tło historyczne jest bardzo fajnie zarysowane. Nie jestem i nigdy nie błam specjalistką od historii Skandynawii, ale ciekawie było czytać o panujących w Norwegii i Szwecji królach, duńskiej okupacji czy zwyczajach.  

Co mogę powiedzieć, podobało mi się i jestem bardzo ciekawa dalszych losów Ludzi Lodu.

Przeczytaj o poprzednich częściach:
Zauroczenie - Saga o Ludziach Lodu #1 - Margit Sandemo

Szczegóły:
Tytuł: Otchłań
Tytuł oryginału: Avgrunnen
Tom: 3
Cykl: Saga o Ludziach Lodu
Autor: Margit Sandemo
Wydawnictwo: Axel Springer Polska
Liczba stron: 270

Brak komentarzy: