maja 28, 2016

LBA #5

Całe wieki nie robiłam LBA. Dziękuję za nominację Oczami młodych recenzentek. Ogłaszam też, że w najbliższym miesiącu będzie mnie na blogu znacznie mniej ;( bo terenówki, bo sesja, bo obrona...
Nie przedłużając, zapraszam na moje odpowiedzi ;)



1. Jaka jest twoja ulubiona trylogia?
Zdecydowanie Władca pierścieni, chociaż są zdania, że to nie trylogia itp., ale ja mam ją w trzech tomach, więc tak, to moja ulubiona trylogia.


2. Dlaczego założyłaś bloga?
Głównie po to, aby pamiętać o czym były książki, które przeczytałam, bo przyznam się, że czasami zdarza mi się coś zapomnieć. Początkowo prowadziłam go dla siebie i nie miałam wielkiej liczby wejść. Dopiero z czasem blog stał się moim hobby do którego się trochę bardziej przyłożyłam, ale całego życia też mu nie poświęcam.

3. Ulubiony zespół?
Lubię słuchać Withim Temptation, Nightwisha, Arkonę i całą masę innych piosenek, które akurat mi wpadną w ucho :) 


4. Ulubiony serial?
Outlander - kocham, ubóstwiam i uwielbiam (a teraz leci 2 sezon!)

5. Książka, do której wracasz?
Lubię wracać do książek Nory Roberts, a w szczególności do Czarnych wzgórz. To chyba pierwsza książka tej autorki jaką przeczytałam i do tej pory utrzymuje się w czołówce.

6. Jaki kraj chciałabyś zwiedzić?
Jako, że studiuję geografię, co jakiś czas mi się to zmienia. Obecnie bardzo chciałabym zwiedzić Rosję - głównie Jezioro Bajkał i wielkie rzeki Syberii oraz Kaukaz.
Bajkał

7. Ulubiony autor?
Obecnie króluje u mnie Remigiusz Mróz (taki szok, polubiłam polskiego autora!). Oczywiście inni wielbieni przeze mnie to Tolkien, Rowling, Sapkowski, Canavan, Gabaldon. 

8. Znienawidzona książka?
Bardzo nie lubię Zmierzchu. Chociaż przyznam się, że cała seria stoi sobie na moje półce (ale na tej najniższej). Chyba dostałam serię na jakieś urodziny, lata temu, kiedy jeszcze nie było nawet ekranizacji. Zupełnie mnie nie porwało, a nawet się dziwiłam dlaczego wampiry są błyszczące, a nie krwiożercze (przecież w Wiedźminie się je zabijało!)


9. Co twoim zdaniem musi mieć dobra książka?
Akcję i charakterystycznych bohaterów - bez tego ani rusz. Baz dynamicznej akcji zasnęłabym, a bez bohaterów lub bohatera zapadającego w pamięć i spajającego fabułę szybko bym zapomniała o czym książka w ogóle jest. Aha, i moim skromnym zdaniem, dobra książka powinna mieć mapę! :)


10. Wolisz długie czy krótkie książki?
Wolę te długie. Jeśli historia jest wciągająca, to wolę się z nią szybko nie rozstawać. Na przykład moja ukochana seria Obca, to 8 książek po około 700 - 1000 stron. :D

11.Ulubiony bohater?
To też mi się zmienia co jakiś czas. Ostatnio na prowadzenie wysunął się Mikael Bloomkvist z trylogii Millenium Stiega Larssona:) świetny dziennikarz i detektyw amator, charakterystyczny i bardzo, bardzo sympatyczny.


Moje pytania dla nominowanych:
1. Jaka była pierwsza przeczytana przez Ciebie książka?
2. Posiadasz lekturę szkolną, którą polubiłaś?
3. Jaka jest najdłuższa książkowa seria na twojej półce?
4. Jaką supermoc chcesz mieć?
5. Twoja ulubiona książka to...?
6. Który bohater literacki mógłby zostać twoim mężem?
7. Jakie jest twoje wymarzone miejsce na spędzenie wakacji?
8. Gdzie najczęściej czytasz?
9. Jakie jest twoje ulubione danie?
10. Masz swój ulubiony książkowy cytat?
11. Jaki jest twój ulubiony film?

Nominowani:
Justyna z  livingbooksx.blogspot.com
Weronika z ktoczytaksiazki-zyjepodwojnie.blogspot.com
Aya z  hon-no-mushi-da.blogspot.com


Brak komentarzy: