maja 04, 2016

Uwikłani. Pokusa - Laurelin Paige

Erotyki są ostatnio na topie. Na rynku pojawia się ich zaskakująco dużo, więc wybór jest szeroki. Zachęcona pozytywnymi opiniami i dobrą akcją promocyjną skusiłam się na Pokusę. Początkowo poczułam się rozczarowana, bo struktura powieści bardzo przypominała mi tą w TEJ najbardziej znienawidzonej przez wszystkich (czyt. Grey). ON - Hudson. Jest miliarderem i właścicielem ogromnej firmy, pan ideał, mega przystojny. ONA - Alayna. Dopiero co obroniła dyplom z zarządzania, pracuje w nocnym klubie, zwyczajna dziewczyna. Przypomina wam to coś? Jak już wspomniałam, to mnie lekko zawiodło. ALE. Potem zaczyna się robić coraz ciekawiej, ponieważ bohaterowie nie są tacy idealni jak się to na początku wydawało.

Oboje cierpieli na zaburzenia obsesyjno-kompulsywne. Co to w ogóle jest? Pewnie kojarzycie programy telewizyjne o maniakalnych zakupoholikach lub zbieraczach gratów. To właśnie są przykłady takich zaburzeń. Ale nasza dwójka ma o wiele poważniejsze problemy. Hudson dla zabawy wykorzystywał kobiety, manipulował nimi i kontrolował je, przez co jest niezdolny do miłości. Natomiast Alayna była obsesyjną prześladowczynią. Szpiegowała swoich partnerów i dręczyła poszukując dowodów na ich ewentualne zdrady. Ona przywiązuje się za bardzo. To dodaje książce mrocznej głębi. Nie czytałam nigdy pozycji, która porusza temat tej choroby. Przy okazji bardzo fajnie zostały wyjaśnione podstawy i przebieg tych zaburzeń. Za to ogromny plus.

Ich relacja zaczęła się dość nietypowo. Hudson zatrudnił Alanye do bycia jego dziewczyną, aby zerwać zaaranżowane zaręczyny i przekonać swoją rodzinę, a w szczególności wredną matkę, że jest w stanie kogoś kochać. Oczywiście to ma być tylko gra w zakochanych. Poza towarzystwem Hudson jest szczerze zainteresowany dziewczyną pod względem jedynie łóżkowym. Po pewnym czasie ta granica zaczyna się zacierać a ich związek ma pewne cechy terapii. Historia jest opowiadana z perspektywy Alayne, więc nie do końca mamy możliwość zobaczyć co się dzieje w głowie Hudsona, ale mamy pełen obraz zachowań i myśli dziewczyny, której obsesja zaczyna się czasami uaktywniać.

Książka jest też pełna wyuzdanych opisów seksu, więc sorry, ale + 18. Nie zapominajmy, że to erotyk. W porównaniu do innych, które w swojej karierze przeczytałam - jest dobry i nietypowy. Bohaterowie mnie zainteresowali i nawet jeśli nie bardzo wiedziałam co czuć w stosunku do Hudsona, to Alayne szczerze polubiłam. Książa jest pełna dramatycznych z punktu widzenia dziewczyny momentów, które ją zaskakują i szokują, a mnie przy okazji też. Jestem szczerze ciekawa, jak ich relacja się dalej potoczy, więc mimo kilku wad z wielką chęcią sięgnę po część drugą.

Szczegóły:
Tytuł: Uwikłani. Pokusa
Tytuł oryginału: Fixed on You
Tom: 1
Cykl: Uwikłani
Autor: Laurelin Paige
Wydawnictwo: Wydawnictwo Kobiece
Liczba stron: 360

Brak komentarzy: