grudnia 23, 2017

Angara, córka Bajkała - Irina, Olga Jertachanowa


Angara, córka Bajkała to prawdziwa uczta dla oczu. Jest to opowieść oparta na buriackiej legendzie w której rzeki i krainy Syberii i Centralnej Azji są spersonifikowane. Do potężnego Bajkała przybywają zalotnicy starający się o rękę pięknej Angary, która oddała serce innemu. 

Samego tekstu jest w tej książce jak na lekarstwo. Ja ją przeczytałam w 10 minut. Za to ilustracje są prześliczne. Na nie można patrzeć i patrzeć. Ilustratorki Irina i Olga Jertachanowe wykonały piękną robotę.

Książka jest duża, bo formatu A4, liczy tylko 64 strony, a tekst pojawia się średnio na co drugiej. Z tego względu jest idealna dla dzieci, chociaż ja sama cieszę się, że mam ją w biblioteczce. Zwłaszcza, że jest ona o Syberii, a ja bardzo lubię i uczyć się i czytać o tym regionie.



Chciałabym napisać coś jeszcze, ale w tym przypadku chyba nie ma co dużo mówić. Niezapomniane  wrażenia wizualne gwarantowane. 

PATRZCIE NA TE PIĘKNE ILUSTRACJE:





Szczegóły:
Tytuł: Angara, córka Bajkała
Tytuł oryginału: Ангара дочь Байкала
Autor: Irina i Olga Jertachanowa
Wydawnictwo: Media Rodzina
Liczba stron: 64










Brak komentarzy: