października 01, 2018

Upolowane we wrześniu (głównie reportaże) - podsumowanie

Wrzesień pod względem czytelniczym wyjątkowo mi się udał. Przeczytałam aż 10 książek, czytelnicze kryzysy odpłynęły w dal i chyba nadrobiłam trochę na zapas, bo coś czuję, że w październiku będę miała trochę mniej czasu. Jeśli chodzi o zdobycze, to kupiłam kilka fajnych reportaży w stacjonarnych tanich książkach: Dedalusie i Tak czytam. 


o



1. Na psa urok Kevin Hearne
2. Raz wiedźmie śmierć Kevin Hearne
3. Między młotem a piorunem Kevin Hearne
4. Obserwuję cię Teresa Driscoll (przedpremierowo)
5. Dominic L.A. Casey
6. Lawless T.M. Frazier
7. Idź i czekaj mrozów Marta Krajewska
8. Fraktalny książę Hannu Rajaniemi
9. Soulless T.M. Frazier
10. Powiedz, że zostaniesz Corinne Michaels (przedpremierowo)

Najlepsza książka: Na psa urok
Najgorsza książka: Dominic



1. Głową o mur Kremla Krystyna Kurczab-Redlich - miałam ją kupić zaraz po wydaniu, ale mnie odstraszyła cena. W Dedalusie w Krakowie znalazłam ją za 15 zł, a ja jestem wielką fanką reportaży o Rosji. Jest też bardzo ładnie wydana. 

2. Bóg Rekin. Wyprawa do źródeł magii Charles Montgomery - reportaż z serii Terra Incognita. Podobają mi się jej okładki, ale jeszcze nie przeczytałam żadnej. Może ta będzie pierwsza. Jest o wierzeniach w Melanezji i na Południowym Pacyfiku, a cena to 15 zł w Dedalusie. 

3. Dziwne kamienie. Opowieści ze Wschodu i z Zachodu Peter Hessler - to kolejny tani reportaż, a raczej zbiór reportaży o relacjach Chiny - USA. Ogólnie jestem zdania, że jeśli coś jest o wszystkim to jest o niczym, no ale zobaczymy.  



4. Chłopczyce z Kabulu Jenny Nordberg - moja pierwsza książka z bookcrossingu, który zaczął działać w moim małym mieście. Wzięłam ją z domku dla książki, a w zamian oddałam jedną moją. Kurczę, chciałam ją już kiedyś przeczytać i nareszcie mam szansę :)

5. Muzeum osobliwości Alice Hoffman - przyciągnęła mnie do niej piękna okładka, a potem zainteresował opis. Trochę mi się kojarzy z Cyrkiem nocy, no ale zobaczymy. Dałam za nią 10 zł w Tak czytam

6. Obserwuję cię Teresa Driscoll - egzemplarz od Wydawnictwa Sine Qua Non, całkiem przyjemny thriller. 




 

Brak komentarzy: