stycznia 12, 2023

Nieustanna ucieczka - A. C. Cobble

Jest lepiej.

Nieustanna ucieczka to tom drugi serii o piwowarze Beniaminie Ashwoodzie i cieszę się, że dałam tej książce jeszcze jedną szansę. Pierwsza część nie bardzo przypadła mi do gustu, a w pewnym momencie odniosłam wrażenie, że autor nie bardzo wiedział dokąd ta historia ma zmierzać. Tom drugi jest lepszy od pierwszego. Tutaj widać, że autor ma jakiś pomysł jak poprowadzić tę historię dalej. Po pierwsze mamy troszkę mniej bohaterów, za co plus. Naszymi głównymi dwoma postaciami jest Ben i Amelia, którym znowu zaczynają towarzyszyć Mistrz Miecza Rhys i czarodziejka Towaal. 

Więcej demonów.

Również jest to opowieść drogi. Naszym bohaterom nie wychodzi tak wiele rzeczy tak bezproblemowo i gładko jak w pierwszej części, na co narzekałam. Są ścigani przez Sanktuarium, muszą się mierzyć z różnymi niebezpieczeństwami, a w szczególności z demonami. O ile wcześniej były potraktowane trochę po macoszemu, tak tu jest ich więcej i powoli odkrywamy skąd one się biorą i jaką mają moc. Zainteresowała mnie tajemnicza Szczelina i hierarchia demonów, co jest jednym z najbardziej interesujących elementów książki. Końcowa walka była taką wisienką na torcie tej książki i dzięki niej jestem ciekawa tego, co będzie się działo w trzecim tomie.

Świat się rozszerza.

Jedna rzecz, która była dla mnie może nie dziwna ale rzucała się w oczy to to, że wędrówka bohaterów była bardzo długa, a autor strasznie to wszystko skracał. To znaczy w jednym akapicie mówili, że czeka ich cztery tygodnie podróży, a zaraz w następnym już docierają do celu. Nie mówię że to jest zabieg zły, ale dość często był stosowany, na tyle często, że zwrócił moją uwagę. Odkrywamy też coraz więcej miejsc i słyszymy pogłoski o jeszcze innych. Świat przedstawiony robi się coraz większy.

Cała historia zaczęła się w fajną stronę rozwijać. Pojawiło się troszkę magicznych artefaktów, trochę magii i zagadek, a bohaterowie nie są już tacy idealni. Także jest lepiej niż w poprzedniej części. Może nie idealnie, ale sporo lepiej. Myślę, że po trzecią część też sięgnę. A na zachętę powiem, że babci Zosi seria bardzo się spodobała i poleca. 

Szczegóły:
Tytuł: Nieustanna uczieczka
Tytuł oryginału: Endless Flight
Cykl: Beniamin Ashwood
Tom: 2
Autor: A. C. Cobble
Wydawnictwo: Fabryka Słów
Liczba stron: 550

"Nieustanna ucieczka” do kupienia na Bonito

Brak komentarzy: