października 24, 2021

W cieniu zła - Alex North

 Rytualne morderstwa i świadome sny.

W ostatnim czasie przeczytałam książkę W cieniu zła Alexa North. Jest to autor, który zachwycił minie Szeptaczem (w tym miejscu zapraszam na moją recenzję Szeptacza) Nie ukrywam, że bardzo byłam ciekawa jak autor sobie poradził tym razem.

Paul wraca po latach do swojego miasteczka odwiedzić swoją chorą matkę i okazuje się, że przeszłość daje o sobie znać. Ponad 20 lat temu doszło do morderstw o podłożu rytualnym, wszystko wskazuje na to, że historia może się powtarzać. Paul doskonale pamięta tamten czas i kolegów będących w centrum zdarzeń. W drugiej linii czasowej, tej współczesnej, Amanda prowadzi śledztwo w sprawie śmierci dzieci. Idąc po śladach z forum internetowego dowiaduje się, że mogło to mieć związek z Charliem, który lata temu zaginął po podobnych morderstwach, a Paul z tego powodu opuścił na lata rodzinne miasto.

Ciekawy motyw który pokazał nam autor to świadomy sen i eksperymenty dzieciaków z tym stanem. Więcej zdradzać nie będę, aby Wam przyjemności czytania nie odbierać. 

Minusy.

Nie bardzo umiałam się w to wszystko wczuć. O ile cały pomysł na książkę był naprawdę okej, to jakoś mi wykonanie trochę leżało. W sensie czytało się to dobrze, zagubiona się czułam w tym wszystkim. Może dlatego, że z absolutnie żadnym z bohaterów  się nie zżyłam szczególnie. Tak de facto każdy z bohaterów był mi kompletnie obojętny i myślę, że to jest chyba największa wada tej książki. Czułam się też taka miotana pomiędzy tym wątkiem przeszłości a teraźniejszości, być może tych fabularnych ślepych uliczek było za dużo.  I to chyba byłoby na tyle jeśli chodzi o słabe strony książki.

Cała zagadka kryminalna była super. Historia jest trochę pokręcona i trochę się przy niej nagłówkowałam. To naprawdę dobry thriller, może nie tak dobry jak Szeptacz, ale mimo to godny polecania.

Szczegóły
Tytuł: W cieniu zła
Tytuł oryginalny: The Shadow Friend
Autor: Alex North
Wydawnictwo: Muza
Liczba stron: 416

Brak komentarzy: