października 21, 2021

Dług honorowy - Wojciech Chmielarz

 Bezimienny bohater w roli detektywa. 

Dług honorowy to kolejna odsłona serii Wojciecha Chmielarza z bezimiennym bohaterem i kolejny raz jest to wspaniała książka sensacyjna w której akcja pędzi jak szalona i nie ma czasu na nudę.

Wszystko zaczęło się od tego że, nasz bezimienny musi spłacić dług u Czarnego, Roma z poprzedniej książki, z Prostej sprawy. Przyjeżdża z nim do Wilków, małej wioski w lubuskim i tam musi znaleźć prawdziwego zabójcę nastoletniej Oli, choć na detektywa, jak twierdzi, w ogóle się nie nadaje. Na miejscu przekonuje się, że jedna osoba już została zatrzymana i sprawy zaczynają się komplikować. 

Naszemu bohaterowi coś śmierdzi w zachowaniu ludzi. Wszyscy mają jakieś tajemnice. Najlepiej widać to było jak wszedł do baru, a tam cisza i groźne spojrzenia – no jak w jakimś salonie na dzikim zachodzie – takie moje luźne skojarzenie. Mieszkańcy w miasteczku okazują mu niesamowitą wrogość, pojawia się broń, pojawia się mafia z Holandii. Tyle tego się dzieje, że w ogóle mózg wysiada i po raz kolejny mam skojarzenia z takim dobrym westernem. Ale już nic więcej nie zdradzam. Musicie to sami przeczytać.

Bardzo dobra powieść sensacyjno-publicystyczna. 

Dodatkowo autor zawarł na kartach książki trochę ciekawych współczesnych zachowań, bo mamy Fokę - lewaczkę pijącą sojową latte, młodych chłopaków żyjących w poczuciu, że są gorsi oraz iście mitycznych chadów, panów i władców wśród mężczyzn. Musiałam wygooglać co to właściwie jest ci chadowie (polecam sprawdzić i Wam). Do tego dużo marihuany i trochę społecznego żalu i złości. Dobra mieszanka z tego wszystkiego wyszła.

Jest to wspaniała powieść rozrywkowa. Ja się bawiłam przednio i bardzo mi się podobało to, że nie musiałam specjalnie skupiać się na psychice bohatera, czy aspekcie psychologicznym. Tu często wystarczy użyć pięści, obić kilka mord i sprawa załatwiona. I to bardzo mi się podoba w tej serii – rozrywka idealna i bardzo polecam.

Za możliwość przeczytania książki dziękuję Wydawnictwu Marginesy. 

Szczegóły:
Tytuł: Dług honorowy
Tom: 1
Cykl: Bezimienny
Autor: Wojciech Chmielarz
Wydawnictwo: Marginesy
Liczba stron: 398

Brak komentarzy: