stycznia 22, 2021

Niespokojna krew - Robert Galbraith

Ulubiony detektyw. 

Cormoran Strike to mój ulubiony książkowy detektyw i jestem przekonana, że w tym rankingu nikt go już nie pobije, zwłaszcza po przeczytaniu Niespokojnej krwi. Jest to książka, którą z jednej strony chciałam przeczytać jak najszybciej, aby poznać rozwiązanie zagadek, ale z drugiej strony nie chciałem jej wcale kończyć bo czytało mi się i ją cudownie. 

Prowadzone przez szaleńca śledztwo sprzed lat.

Cała historia zaczyna się od tego, że do Strike'a zgłasza się córka zaginionej przed 40 laty lekarki. Wszyscy podejrzewali ówczesnego seryjnego mordercę Denisa Creeda. Jednak ciała Margot, jak również paru innych kobiet, nie odnaleziono. Detektywi muszą przekopać się przez tony policyjnych akt oraz spotkać się z wciąż żyjącymi świadkami tamtego dnia. Okazuje się, że policjant, który wtedy prowadził śledztwo miał problemy psychiczne, a w jego notatkach znajdowały się zapiski dotyczące okultyzmu oraz astrologii, liczne horoskopy świadków i obłąkańcze wizje demonów. Czy Robin i Strike odnajdą jakiś sens w tajemniczym dzienniku szaleńca?

Z życia agencji. 

Podobało mi się, że oprócz głównego śledztwa w sprawie zaginięcia doktor Margot Bamborough mamy wgląd w również inne działania agencji. Detektywi prowadzą obserwacje wielu różnych osób. Zmieniają się na wartach w zimnych samochodach, śledzą podejrzanych kochanków i skorumpowanych biznesmenów. Odrębna sprawa to relacje Robin i Strike oraz ich współpracowników, którzy próbują się dopasować do zespołu i jednym to wychodzi lepiej, drugim gorzej. Robin ma ciężkie przeprawy z jednym osobnikiem.

Powiedziałabym też, że relacja Robin i Strike’a jest na poziomie takiego zauroczenia licealnego, a przynajmniej tak się oboje zachowują. To mi się z jednej strony podobało bo można było troszkę oderwać się od poważnych spraw śledztwa, ale z drugiej widać, że to trochę za bardzo szczeniackie było. Jednak ja bardzo im kibicuję i trzymam kciuki za rozwój ich relacji w kolejnej części. Podczas tego śledztwa oboje są w dość trudnych sytuacjach życiowych. Robin jest w środku burzliwego rozwodu, a Strike jeździ na południe Konwalii do umierającej ciotki.

Kryminalny majstersztyk.

Wracając do kryminalnej zagadki, to była ona tak obszerna, tak wielowarstwowa, tak wiele osób miało coś do powiedzenia, że naprawdę jestem pod olbrzymim wrażeniem dosłownie wszystkiego. W życiu bym się nie zorientowała kto jest odpowiedzialny za zaginięcie lekarki i do ostatniej chwili zastanawiałam się nad tym. Jak już myślałam, że bohaterowie trafili w ślepy zaułek, to pojawiały się nowe, zaskakujące fakty. Także wątek kryminalny oceniam na szóstkę z plusem, bo to było absolutnie genialne. Jak Rowling mnie zachwyciła swoją serią o Harrym Potterze, tak niech zajmuje się kryminałami bo wychodzi jej to to absolutnie fenomenalnie.  

Szczegóły:
Tytuł: Niespokojna krew
Tytuł oryginalny: Troubled blood
Cykl: Cormoran Strike
Tom: 5
Autor: Robert Galbraith
Wydawnictwo: Dolnośląskie
Liczba stron: 944

Brak komentarzy: