stycznia 27, 2018

Ciężko być najmłodszym - Ksenia Basztowa, Wiktoria Iwanowa


Ciężko być najmłodszym to bardzo pozytywna książka. Czytałam wiele zachwalających ją recenzji, ale nie spodziewałam się, że aż tak dobrze będę się z nią bawić. Dosłownie, bo uśmiech a ni na moment nie schodził mi z twarzy. To jedna z najlepszych książek młodzieżowych jakie w życiu czytałam. Bomba.
Na ciemnych ziemiach w rodzinie Mrocznego Władcy każdy ma już swoje życie i swoje obowiązki. Każdy oprócz Dirana, który jest najmłodszy z rodzeństwa i cięgle traktują go jak dziecko, a on ma już przecież siedemnaście lat. Niespodziewanie rodzice wyjechali z zamku. Co by tu zrobić? Hmm… może uciec z domu do szkoły magii? Ale samemu to tak nie bardzo, więc co Diran robi? Wyrusza incognito i zabiera z lochów uwięzioną drużynę jasnych z jasnych ziem w której składzie są między innymi ludzie, elf, krasnolud i zmiennokształtny. 

Większość historii jest opowiadana przez Dirana z charakterystyczną nutą ironii i dystansem do otoczenia co owocowało naprawdę zabawnymi tekstami i  komentarzami. Tak więc w trakcie podróży coraz bardziej utwierdzał się w przekonaniu, że drużyna jasnych to banda idiotów, których trzeba ciągle ratować. Ich misja to też jakaś taka dzika jest, bo po co im jakiś stary artefakt, który nie działa? Diran podróżuje razem z drużyną, a po drodze poznaje nieznane zakątki ciemnego królestwa i jasnych ziem oraz odkrywa prawdę o swoich towarzyszach, a przy okazji dorasta i przeżywa niesamowite przygody. 

Nie myślcie, że ta książka to tylko taka komedia, wcale nie. Pod tą zabawną otoczką znajduje się bardzo interesujący świat zamieszkiwany przez wiele fantastycznych stworzeń tych już znanych z literatury fantasy, ale też całkiem nowych. Lubię kiedy nowy świat posiada tą taką charakterystyczną głębię, a tu właśnie tak jest, bo autorki stworzyły całkiem niezłą otoczkę mitologiczną, literaturę oraz nowy język. To naprawdę zasługuje na uznanie. Mimo tego, że książkę napisały dwie autorki, to w trakcie czytania zupełnie tego nie czułam. 

Podsumowując, naprawdę polecam tę książkę. Ale tak serio, serio. Jestem bardzo zadowolona z lektury. Idealna do odstresowania i na czytelniczy zastój. Ja właśnie tak miałam, że nie mogłam się zmusić  do czytania, aż sięgnęłam po tę lekturę i pochłonęłam ją w dwa wieczory. 

Szczegóły:
Tytuł: Ciężko być najmłodszym
Tom: 1
Cykl: Książę Ciemności
Autor: Ksenia Basztowa, Wiktoria Iwanowa
Wydawnictwo: Papierowy Księżyc
Liczba stron: 500

Brak komentarzy: