września 15, 2016

Porwana pieśniarka - Danielle L. Jensen

Porwanej pieśniarki byłam bardzo ciekawa, ponieważ jest to książką o trollach. Moja osobista wizja trolli wygląda tak: brzydkie, olbrzymie, cuchnące i zamieniające się w kamień na słońcu. Książka ta nie zmieniła moich wyobrażeń, ale pokazała, że można przedstawić trolle w nico inny sposób. Bardzo się cieszę, że poznałam inny punkt widzenia. Mianowicie, żyją w zamkniętym mieście Trollus, mają władców i zaawansowane społeczeństwo. Trolle czystej krwi wyglądają prawie tak samo jak ludzie z tym, że są silniejsze, leczą się i władają magia. Mieszańce, czyli pół trolle pół ludzie są zdeformowane.  Ich miasto położone jest pod górą, gdzie zamknęła ich klątwa czarownicy, a ludzie na powierzchni nie wiedzą o ich istnieniu.


Ale podobno klątwę można złamać. W tym celu młoda śpiewaczka Cecile została porwana aby poślubić księcia trolli Tristana. To może brzmieć trochę naiwnie i oklepanie, ale cała otoczka intryg panujących na dworze i poznawanie zaginionego miasta przez Cecile jest bardzo ciekawe. Mamy też klasyczny układ: impulsywna i wszędzie wpychająca się dziewczyna oraz niedostępny, zimny i tajemniczy książę Tristan. Cecile stara się go rozgryźć i dowiedzieć się co planuje. Czy w końcu przekonają się do siebie, czy będą żyć w niechęci do siebie?

Książka jest naprawdę świetnie napisana. Pochłonęłam ją bardzo szybko. Przez pierwszą cześć książki nie było zbyt wiele poważniejszych wydarzeń, ale nie nudziłam się ani trochę. Najbardziej wkurzyło mnie zakończenie. Autorka tak je napisała, że po prostu trzeba sięgnąć po kolejną część. Teraz będę się zadręczać tym, że nie wiem co się wydarzy.

Dawno nie czytałam tak prostego, ale zarazem pasjonującego fantasy. Jest to świetna lekka lektura o sile przyjaźni, miłości i magii, ale potrafiąca przyprawić o szybsze bicie serce.   

Szczegóły:
Tytuł: Porwana pieśniarka
Tytuł oryginału: Stolen Songbird
Tom: 1
Cykl: Klątwa
Autor: Danielle L. Jensen
Wydawnictwo: Galeria Książki
Liczba stron: 432

Brak komentarzy: