września 27, 2017

Ukryta łowczyni - Danielle L. Jensen


Ukryta łowczyni to świetna kontynuacja Porwanej Pieśniarki. Przyznam, że po pierwszej części czułam jakiś niedosyt i dość długo czekałam na jakąś większą akcję. W tej części zaczyna się dziać już na samym początku.

Historia jest opowiadana z dwóch perspektyw. Pierwsza należy do Cecile, druga do Tristana. Cecile po wydostaniu z Trollus zaczyna gorączkowe poszukiwania Anushki i sposobu na zdjęcie klątwy z trolli. Sama odkrywa swoje moce i niebezpieczną prawdę o najbliższych. W dodatku przez cały czas odczuwa ból Tristana, który został w Trollus i cierpi za organizację zamachu stanu. W tej części chyba bardziej zżyłam się z Tristanem, który próbuje odbudować swoje zaufanie wśród trolli i mieszańców.

Jest niebezpiecznie, zaskakująco i romantycznie. Na kartach tej powieści została zamknięta cała gama emocji. Jest też dużo magii, mrocznej magii. Początkowo romans jest zepchnięty na nieco dalszy plan, a wszystko skupia się na poszukiwaniach Cecile, co jest świetnym wątkiem pełnym intryg i tajemnic, który powinien zadowolić nawet najwybredniejszych czytelników. Dopiero później romans Cecile i Tristana daje o sobie znać, a wszystko to z umiarem i dobrym smakiem.

Trolle zawsze kojarzyły mi się z baśniami, bardziej niż jakiekolwiek inne magiczne stworzenia i właśnie taki magiczny klimat panuje też w tej książce. Jestem bardzo zaskoczona tym jak to wszystko się potoczyło, a finał jest zapowiedzą czegoś naprawdę wielkiego w kolejnej części.  Jak myślicie jakiego stworzenie brakuje w dobrej baśni?

Książka jest świetna, wciąga od pierwszych stron i nie wypuszcza aż do końca. Ja jestem zachwycona i pomysłem z trollami i zakończeniem i kreacją bohaterów, którzy zmagają się z przeciwnościami losu podejmując trudne decyzje. W dobrej zabawie nie przeszkadzał mi nawet fakt, że jest to książka skierowana raczej do młodszego czytelnika. Naprawdę polecam i już nie mogę się doczekać, aż dorwę w swoje ręce kolejną cześć. 

Szczegóły:
Tytuł: Ukryta łowczyni
Tytuł oryginału: Hidden Huntress
Tom: 2
Cykl: Trylogia klątwy
Autor: Danielle L. Jensen
Wydawnictwo: Galeria Książki
Liczba stron: 500

Brak komentarzy: