lipca 23, 2017

Inwazja na Tearling - Erika Johansen


Dawno żadna książka mi się tak nie ciągnęła jak Inwazja na Tearling. Masakra. Czytałam ja prawie 3 miesiące, bo taki miałam przy niej kryzys i za każdym razem jak do niej siadałam miałam dość po kilkunastu stronach.

W średniowiecznych realiach, czyli w Tearlingu królowa Kelsea próbuje zapobiec wojnie i najeździe wojsk Szkarłatnej Królowej, które nieubłaganie zbliżają się do granic. Kelsea irytowała mnie jak mało kto. To chyba jedyna bohaterka która przechodzi przemianę w złą stronę. Z normalnej dziewczyny staje się wyniosłą i brutalną królową. Zupełnie mi się to nie podobało i szczerze mówiąc to w jej królestwie, a raczej zamku nic się nie działo. Tylko siedzieli na naradach i rozprawiali o przyszłości. Nieco mnie to znudziło. To właśnie te fragmenty najbardziej spowalniały moją przeprawę z tą książką.

Co innego było z wątkiem, nazwijmy go, współczesnym. Kelsea co jakiś czas nachodziły wizje w których przenosiła się do czasów sprzed Przeprawy, do ciała Lily. Lily żyje w zdegradowanej i zniszczonej Ameryce, jest żoną ważnego polityka i codziennie stawia czoła przemocy domowej. Pewnego dnia na podwórku znajduje ranną kobietę, rebeliantkę i członkinię Błękitnego Horyzontu -  organizacji którą William Tear chce poprowadzić do lepszego świata. Dosłownie. Lily zaczyna wątpić we władzę i świat w którym kobieta jest nic nie warta, a bogaci żyją odizolowani od biednych.

W magiczny sposób losy królestwa Tearlingu są połączone z życiem Lily. Wątek Lily bardzo mi się podobał. Był dynamiczny i trzymający w napięciu, pełny strzelanin, pościgów i przemocy. Jak w poprzedniej części narzekałam na niego, tak tu mi się podobał. Staram się zrozumieć zamysł autorki, ale mnie nie przekonuje to połączenie średniowiecza i współczesności w taki sposób jaki nam to zaoferowała. 
Nie wiem czy chcę się zapoznawać z kolejną częścią, chyba nie. Jedyne czym mogę się zachwycać to wydanie książek, bo i pierwsza i ta część pięknie się prezentują na półce. 

Szczegóły:
Tytuł: Inwazja na Tearling
Tytuł oryginału: The Invasion of the Tearling
Tom: 2
Cykl: Królowa Tearlingu
Autor: Erika Johansen
Wydawnictwo: Galeria Książki
Liczba stron: 560

Brak komentarzy: