lipca 06, 2017

Deniwelacja - Remigiusz Mróz


Seria z komisarzem Forstem jest moją ulubioną ze wszystkich książek Mroza. I wiecie co? Mróz znowu męczy biednego Forsta! Już na wstępie, po ledwie kilkudziesięciu stronach zastajemy go w niezłym gównie. Kolejny raz wkurzył całkiem sporą grupę ludzi - od polskiej prokuratury po ruską mafię. No nieźle.

Zakopane znowu obfituje w trupy. Ktoś inspiruję się Bestią z Giewontu i w górach, a dokładniej na zboczach Giewontu znaleziono ciała 5 młodych kobiet. Do sprawy skierowano naszą znajomą prokurator Dominikę Wadryś-Hansen i bufona Aleksandra Gerca (nie lubię go). Wszystko byłoby o wiele prostsze gdyby jedna z ofiar nie miała na sobie czerwonej flanelowej koszuli w kratę. Brzmi znajomo?

Rozpoczyna się nieoficjalne poszukiwanie Forsta. Dominika łączy siły z awansowanym niedawno Edmundem Osicą i podążają śladem Wiktora, który bardzo skutecznie się gdzieś zaszył. Ich słowne przepychanki są świetne i co chwilę wywoływały u mnie uśmiech. Szybkie i zaskakujące zwroty akcji i błyskotliwe, zabawne dialogi to zdecydowanie największe plusy tej powieści.

          "Edmund zakaszlał nerwowo.
          - Matko Bosko… - wyjęczał – Co ty tu robisz?
          - Już mówiłem że…
          - Co robisz u mnie, do cholery!
          - Potrzebuję pomocy.
          - Od psychiatry, nie od oficera policji!"

Co tu dużo mówić, bardzo mi się ta historia podobała. Jednak momentami było aż za bardzo nieprawdopodobnie, więc jeśli szukacie czegoś realistycznego, to chyba źle trafiliście. To męczenie wątku Bestii z Giewontu i wspominanie jej co chwila nie do końca mi pasowało. W książce występuje też nieco zaburzona chronologia wydarzeń, co było zaskakujące, ale chyba trochę za bardzo wszystko pomieszało. A teraz żeby nie było, że tylko narzekam… bardzo lubię Forsta, to chyba moja ulubiona z postaci stworzonych przez Mroza. Pod koniec książki wszystko wskoczyło na właściwe miejsce i na pewno będę z niecierpliwością czekała na kolejną cześć. Finał jak zawsze pozostawił mnie z wielkim niedosytem. Ta książka to świetna rozrywka, więc jeśli lubicie pewnego gościa w czerwonej flaneli, góry i tajemnicze zbrodnie – "Deniwelacja" jest dla Was.  

Szczegóły:
Tytuł: Deniwelacja
Cykl: Tetralogia z Komisarzem Forstem
Tom: 4
Autor: Remigiusz Mróz
Wydawnictwo: Filia
Liczba stron: 496

Brak komentarzy: