lipca 02, 2016

Powrót do Daringham Hall - Kathryn Taylor


Jak tylko zobaczyłam tę książkę zapragnęłam ją mieć. Okładka jest przecudowna. Zaczynając czytać byłam nastawiona na romans, tymczasem otrzymałam obszerną sagę rodzinną, z wieloma postaciami, problemami arystokratycznego rodu i lekkim, subtelnym romansem.

Benedict Sterling jest amerykańskim biznesmenem, który po latach odkrył swoje pochodzenie. Posiadacze wielkiego majątku Daringham Hall to arystokratyczna rodzina Camdenów z której pochodził jego ojciec. Lata temu wygnał jego matkę, a Ben postanowił się zemścić, domagając się praw do tytułu dziedzica posiadłości. Będąc w Anglii padł ofiarą pobicia i... stracił pamięć. Uratowała go miejscowa weterynarz Kate. Z czasem między nimi zaczęło iskrzyć, a Ben rozpoczął życie wśród członków rodu, których chciał zniszczyć. Do czasu, aż wróciła mu pamięć.  

Kate jest świetna. Bardzo energiczna i opiekuńcza. Ponieważ jest weterynarzem, w jej domu zawsze znajdzie się miejsce dla zagubionych i chorych zwierząt. Jest również bardzo istotną osobą dla majątku ziemskiego zarówno z powodu wykonywanego zawodu jak i ogólnym zżyciem się z rodziną Camdenów. Wkrótce będzie musiała zdecydować po której stronie stoi, rodziny czy Bena, który zachwiał jej światem. Ben bardziej mi się podobał z amnezją, wtedy był ideałem mężczyzny, po odzyskaniu pamięci znowu stał się dupkiem. 

Pomysł na powieść jest bardzo ciekawy i przemyślany. Związek Bena i Kate jest pięknie zarysowany, ale nie są oni jedynymi głównymi bohaterami. Mieszkańcy pałacu i ich losy również są w tej historii istotne. Pozornie szczęśliwa i ułożona rodzina skrywa sekrety, które nie mogą wyjść na światło dzienne. Jak zachowają się w stosunku do Bena, który zachwiał ich spokojem. 

Książka jest bardzo subtelna, spokojna, swojska i w sumie pozbawiona jakiejś większej akcji, czy gwałtownych wydarzeń. Jednak zupełnie mi to nie przeszkadzało i chyba to jest jej główną zaletą. Ale i tak nie mogą się doczekać aż poznam kolejne losy mieszkańców pałacu. Bardzo mi się ta historia spodobała. Miłość, zemsta i tajemnice to zawsze jest dobre połączenie. Książka jak najbardziej warta polecenia.

Szczegóły:
Tytuł: Powrót do Daringham Hall
Tytuł oryginału: Daringham Hall - Das Erbe
Tom: 1
Cykl: Daringham Hall
Autor: Kathryn Taylor
Wydawnictwo: Otwarte
Liczba stron: 360

Brak komentarzy: