maja 16, 2021

Fabrykantka aniołków - Camilla Läckberg

Więcej kryminału! 

Do Camilli Läckberg mam taki dość dziwny stosunek, ponieważ o ile początkowe książki z serii bardzo mi się podobały, tak ostatnio tomy to była trochę jazda w dół. Także mogę z przyjemnością powiedzieć, że Fabrykantka aniołków jest bardzo dobrą książką i naprawdę wciągnęła mnie ta historia. Książki Läckberg charakteryzują się tym, że są to takie kryminalne obyczajówki, ale ta książka  okazała się bardziej kryminałem, co mnie bardzo cieszy.

Wszystko oczywiście dzieje się we Fjällbace. Lata temu na wyspie istniała szkoła z internatem, a pewnego dnia zniknęła cała rodzina prowadząca ten obiekt, poza jedną malutką dziewczynką. Jakby rozpłynęli się w powietrzu. Po wielu latach mała Ebba, już jako dorosła kobieta wraca na wyspę razem z mężem. Planują wyremontować budynki i otworzyć ośrodek wczasowy. Wkrótce do Ebby zaczynają przychodzić pogróżki. A Patrik razem z Eriką i całym komisariatem zaczyna rozgrzebywać starą sprawę. Odkrywają stare ślady krwi i więcej zagadek.

Fajnie ułożona i poprowadzona historia. 

Mamy tutaj również część historyczną książki, w której poznajemy postać fabrykantki aniołków czyli kobiety, która mordowała przygarnięte dzieci oraz losy jej córki, które splatają się z losami pewnego niemieckiego oficera. Poznajemy również historię samej Ebby i jej biologicznej rodziny, która zniknęła. Wszystkie te sprawy bada oczywiście nasza niezawodna Erika. Jednak w tym przypadku ten obyczajowy wątek nie dominuje aż tak. 

Czytałam tę książkę z przyjemnością. Nie zorientowałam się w tym, kto jest tutaj głównym czarnym charakterem. Wszystko było tak fajnie poprowadzone, że nie gubiłam się w wydarzeniach współczesnych jak i historycznych. Czasami w książkach Läckberg miewałam problemy, żeby się zorientować w części historycznej. Także za to ogromny plus. Naprawdę była akcja, cały czas coś się działo i nie czułam się w żadnym momencie jakoś znudzona tą książką. Niedługo zabieram się za kolejny tom.

Szczegóły:
Tytuł: Fabrykantka aniołków
Tytuł oryginału: Änglamakerskan
Tom: 8
Cykl: Saga o Fjällbace
Autor: Camilla Läckberg
Wydawnictwo: Czarna Owca
Liczba stron: 496

Brak komentarzy: