stycznia 29, 2020

Przyjaciele. Ten o najlepszym serialu na świecie - Kelsey Miller


Fanką serialu Przyjaciele jestem, co może niektórych zdziwić, od całkiem niedawna. Bo zaledwie rok temu odpaliłam Friends na Netflixie i przepadłam. Z ignorantki stałam się prawdziwą fanką i nie mogłam nie kupić tej książki. Podobała mi się, ale słyszałam wiele zawiedzionych głosów ludzi, którzy spodziewali się po tej pozycji czegoś innego. Więc jeśli szukacie zabawnych opowieści o poszczególnych odcinkach, to źle trafiliście.

Książka w głównej mierze skupia się na produkcji serialu i problemach, które napotykali producenci przy realizacji poszczególnych sezonów. Na początku poznajemy całą drogę do ruszenia z serialem, a to nie było w cale łatwe i nikt nie wróżył parze mało znanych scenarzystów wielkiego sukcesu.
Mnie oczywiście najbardziej podobały się części, które bezpośrednio dotyczyły aktorów i ich perypetii. W piękny sposób wspólnie grali i zachowywali się przez lata względem siebie, co jest w książce wielokrotnie podkreślane.

Ciekawe było ukazanie produkcji poszczególnych sezonów na tle zmian jakie dokonywały się w Ameryce i na świecie. Serial miał bawić, pokazywać wartości i tradycje (odcinki ze Świętem Dziękczynienia) oraz pocieszać i podtrzymywać na duchu po zamachu 11 września. Serial wypromował również wiele marek, dzięki kontrakcie z CocaColą aktorzy stali się bogaci, a włosy "na Rachel" chciały mieć wszystkie kobiety. To było szaleństwo na ogromną skalę.

Jest to obowiązkowa pozycja dla fanów Przyjaciół, którzy chcą poznać kulisy powstawania serialu oraz wszystkie przeszkody, które po drodze pokonał, owocując wspaniałymi dziesięcioma sezonami. Ja polecam, bardzo dobrze mi się tę pozycję czytało i wiele ciekawego z niej wyniosłam. A teraz chyba czas na oglądnięcie Przyjaciół raz jeszcze.

Szczegóły
Tytuł: Przyjaciele. Ten o najlepszym serialu na świecie
Tytuł oryginalny: I'll Be There for You: The One about Friends
Autor: Kelsey Miller
Wydawnictwo: SQN
Liczba stron: 380

Brak komentarzy: