lutego 04, 2020

Mroczne jezioro - Sarah Bailey

Mroczne jezioro to thriller, który na myśl przewodził mi książki Camilli Läckberg. Kto czytał ten wie, że chodzi mi o fakt przeplatania się zagadki kryminalnej z elementami obyczajowymi. Ja bardzo takie połączenia lubię, więc z wielkim zapałem zabrałam się za tę pozycję. Dodatkowo nie zdarzyło mi się czytać jeszcze książki australijskiego autora. 

Jest ciepłe, suche lato i zbliżają się świata Bożego Narodzenia. Dziwnie się to czytało, ale wiecie, Australia. Znana i lubiana nauczycielka aktorstwa ze szkoły w Smithson została zamordowana i znaleziona na brzegu jeziora obsypana różami. Śledztwo prowadzi Gemma Woodstock, która kiedyś w przeszłości znała ofiarę, a w czasie śledztwa na jaw wychodzą zaskakujące fakty, które mogą mieć związek z czasami młodości pani detektyw oraz zamordowanej Rosalind.

Przyjrzyjmy się teraz wątkowi obyczajowemu. Gemma jest bardzo ciekawą postacią, która dzieli swój czas pomiędzy pracę dla której się poświęca, małego synka Bena, partnera z którym się nie układa i kochanka, z którym na co dzień pracuje. Mieszanka iście wybuchowa, prawda? Jej życie jest ciekawe i mimo tego, że nie jest idealną postacią i ma sporo wad, to naprawdę da się lubić jako główna bohaterka. Jednak czasami ten wątek obyczajowy dominował nad  kryminalnym. Książka sama w sobie jest długa, a i tak znalazłam kilka zupełnie nie potrzebnych zapychaczy, jak krótki rozdzialik o tym jak Pani w kawiarni obserwuje swoich klientów w tym Gemmę, które nic do fabuły nie wynosiły. Oprócz tego szczegółu nie mam się do czego przyczepić. 

Zagadka kryminalna ciekawie się rozwija. Gdzieś do połowy książki było nieco monotonnie, ale potem akcja nabrała tempa, przez co moja przyjemność z czytania znacznie wzrosła. Także było dobrze i więcej wam nie zdradzę, żeby nikomu nie odbierać przyjemności czytania. 

Akcja była też bardzo ładnie wkomponowane w realia australijskiego lata. Autorka wspomniała nawet o pożarach pustoszących corocznie kraj. Jeśli jesteście zainteresowani małym australijskim miasteczkiem i tajemniczą śmiercią popularnej nauczycielki, to bardzo polecam tę książkę.

Za możliwość przeczytania dziękuję:

Szczegóły:
Tytuł: Mroczne jezioro
Tytuł oryginalny: The Dark Lake
Tom: 1
Cykl: Gemma Woodstock
Autor: Sarah Bailey
Wydawnictwo: Editio Black
Liczba stron: 456


Brak komentarzy: