stycznia 30, 2019

Hashtag - Remigiusz Mróz


W końcu przeczytałam Hashtag. Trochę mi zajęło zebranie się do sięgnięcia po tę książkę, zupełnie jakbym przeczuwała że… nie spodoba mi się. Tak, dla mnie było bardzo średnio i nudnawo. 

Wszystko zaczęło się od tajemniczej przesyłki, którą dostała Tesa. Jest to dziwna czaszka i kartka z napisem #apsyda. O co chodzi? Przecież Tesa niczego nie zamawiała. Wkrótce Tesa odnajduje na Twitterze zdjęcia z hasztagiem #apsyda, które zamieściły osoby dawno zaginione i potencjalnie martwe. Wszystko zaczęło się jeszcze bardziej komplikować, kiedy bez śladu znika mąż Tesy. Kobieta zwraca się o pomoc do Stracha, czyli jej byłego wykładowcy ze studiów, który może mieć coś wspólnego z dziwnym hasztagiem. Ale czy ich skomplikowane relacja z przeszłości pozwolą im razem pracować i się dogadywać? 

Tesa jest dla mnie bardzo dziwną bohaterką. Jest otyła, co w książkach raczej zbyt często się nie zdarza, a przez swoją nadwagę nie wychodzi z domu i boi się pokazywać publicznie. Ma też niską samoocenę. Z drugiej strony w relacjach ze swoim mężem, a potem ze Strachem wydawała się zupełnie inna. Rzucała w rozmowach błyskotliwymi uwagami i zabawnymi hasłami, które były jakby wyjęte z ust bohaterki innej znanej serii Pana Mroza. Tak w ogóle zaburzenia osobowości są tu dość mocno podkreślone i mają spore znaczenie dla fabuły, jednak sporo aspektów wykorzystanych w tej książce było dla mnie trochę ponaciąganych. 

Książkę zaliczę do kategorii średniaczków. Nie porwała mnie i nawet miejscami bardzo mi się ciągnęła, a przyzwyczaiłam się, że książki autora pochłaniam na raz. Jak zwykle się dzieje w książkach Mroza, zdarzyło się kilka zwrotów akcji, ale jakoś mnie szczególnie nie nakręciły do żwawszego pochłaniania lektury. Oczywiście autor postawił swoich bohaterów w kilku dziwnych i skomplikowanych konfiguracjach, ale poszczególnie sceny były za bardzo rozwleczone i napakowane naukowymi terminami z dziedzin zarządzania i psychologii. W pewnym momencie zaczęło mnie to nużyć. 

W przeważającej części książki nie uświadczyłam szybszego tempa akcji. Pewne fragmenty oczywiście mnie zainteresowały, a finał ukazał jaką misterną zagadkę utkał autor. Jednak na pewno nie jest to jedna z najlepszych książek Mroza, a możliwe, że jest tą najsłabszą z jego dorobku. Kategoria „średniak”, nic nadzwyczajnego i szczególnie wciągającego.  

Szczegóły:
Tytuł: Hashtag
Autor: Remigiusz Mróz
Wydawnictwo: Czwarta Strona
Liczba stron: 424

Brak komentarzy: