grudnia 17, 2016

The Adventures of Sherlock Holmes - Arthur Conan Doyle

Przygody Sherlocka Holmesa
The Adventures of Sherlock Holmes to druga książka po Draculi (czytaj TU) od Wydawnictwa [ze słownikiem] którą przeczytałam. Może czytaliście o moim lekkim narzekaniu na ciężki język w Draculi. Z przyjemnością piszę, że w przypadku Sherlocka nie miałam z językiem problemów. Pewnie zastanawiacie się jaki jest mój poziom znajomości angielskiego i dla kogo ta książka będzie idealna? Obecnie uczę się na poziomie C1+, ale myślę, że osoby na poziomie B dadzą sobie z Sherlockiem radę. Oczywiście mega pomaga słownik zaraz przy tekście na marginesie oraz po jednym słowniku z przodu i z tyłu książki.

Czym są Przygody Sherlocka Holmesa? Książka zawiera dwanaście przygód Sherlocka spisanych przez jego wiernego przyjaciela Watsona. Razem z Sherlockiem rozwiązujemy sprawy sławnego Skandalu w Bohemii, konfrontujemy się z przebiegłą Ireną Adler, badamy sprawę Ligi Rudzielców i przemierzamy liczne podlondyńskie posiadłości rozwiązując rodzinne waśnie. Zarówno w przypadku przebiegłych morderstw, przekrętów czy szantażu Sherlock stosuje sławną już metodę dedukcji dzięki której zadziwia czytelnika na każdym kroku.

Klimat wiktoriańskiego Londynu jest cudowny. Rozdziały nie są bardzo długie, ale bohaterom zawsze towarzyszy jakiś wiktoriański wynalazek. Do bohaterów bardzo szybko się przywiązuje. Są niesamowicie sympatyczni, Watson jest taki bardziej swojski a Sherlock jest dla mnie ciągłą tajemnicą i z przyjemnością odkrywam kolejne warstwy jego skomplikowanej osobowości.

Poszczególnych przygód wcale nie trzeba czytać po kolei. Ja trochę po rozdziałach poskakałam. Sherlocka uwielbiam i coś czuję, że wiele osób podziela moje uczucia. Dzięki serialowi BBC Sherlock stał się sławny z zrzesza coraz większą liczbę czytelników. Jest również obecny w popkulturze i innych tworach kultury. Jeśli chcecie poznać jego przygody w oryginale, to sięgnijcie koniecznie po tę książkę. 

Za możliwość przeczytania książki dziękuję:

Szczegóły:
Tytuł: The Adventures of Sherlock Holmes
Autor: Arthur Conan Doyle
Wydawnictwo [ze słownikiem] 
Liczba stron: 581

Brak komentarzy: