września 25, 2016

Pieśń Dawida - Amy Harmon [PRZEDPREMIEROWO]


Pieśń Dawida jest absolutnie doskonałą kontynuacją Prawa Mojżesza. Jestem nią zachwycona i szczerze wzruszona. Przygotowałam się na wielkie emocje, ale nie myślałam, że będą aż tak intensywne.

Mojżesz oraz Millie słuchają kaset nagranych przez Taga, który zniknął. Słuchają jego historii w której poznał niesamowitą, niewidomą dziewczynę Millie, która tańczyła na rurze w jego klubie. Zawarł na nagraniach wszystko to, czego bał się powiedzieć Millie. Tag, którego już znamy z Prawa Mojżesza jest tytułowym Dawidem, tak Dawid to jego prawdziwe imię. Od początku go uwielbiałam. Jest silnym i przystojnym facetem który z sukcesami walczy, prowadzi swój klub sportowy i bar. Jest też opiekuńczy i odpowiedzialny, ale nie pozwala zająć się sobą innym. Nieraz przychodziły mi na myśl określające go niecenzuralne słowa. 

Millie jest niewidomą dziewczyną, która opiekuje się sama młodszym bratem Henrym. Jest też pierwszą osobą, której udało się okiełznać Taga. Jednak boi się swoich uczuć do niego. Henry skradł moje serce. Ten chłopiec nieco autystyczny i sypiący z rękawa sportowymi ciekawostkami potrafił rozluźnić atmosferę w niepowtarzalny sposób. 

Książka zaskoczyła mnie w kilku kwestiach. Pierwsza to znaczny udział Mojżesza w fabule. Z jego perspektywy napisano kilka rozdziałów w których otwarcie odnosił się do przeszłości swojej i Taga. Myślałam, że książka skupi się tylko na Tagu i cieszę się, że nie miałam racji. Problem niewidomych jest też bardzo istotny. Millie tłumaczy jakie ograniczenia przestrzeni nie pozwalają im normalnie żyć i dlaczego jej się to udaje. Broni się przed okazywaniem jej współczucia i wyjaśnia, że można być silnym i dzielnym będąc niewidomym. 

Już koło połowy książki domyślałam się dlaczego Tag zniknął i tylko nerwowo czytałam dalej czekając na potwierdzenie. Jednak nic mnie nie przygotowało do finału, przy którym aż mnie ściskało z przejęcia. Zakończenie jest bardzo niejasne ale przy tym idealne. Tego nie da się opisać, to trzeba przeczytać. 

Przedstawiona historia jest wzruszająca, może nie doprowadza do potoku łez, ale niesamowicie chwyta za serce. Momentami jest też depresyjna i refleksyjna. Ta książka to walka. Walka Taga na ringu, ze swoimi słabościami i walka o miłość, a cała reszta z Millie i Mojżeszem na czele walczy o Taga. To jest naprawdę piękna opowieść o przyjaźni, miłości i poszukiwaniu szczęścia. Ja jestem nią zachwycona. Dawno nie czytałam tak chwytających za serce książek jak te Amy Harmon. 

Za możliwość przeczytania książki dziękuję:

Wydawnictwo Editio Red (HELION SA)


Szczegóły:
Tytuł: Pieśń Dawida
Tytuł oryginału: The Song of David
Tom: 2
Cykl: Prawo Mojżesza
Autor: Amy Harmon
Wydawnictwo: Editio Red
Liczba stron: 259

Brak komentarzy: