sierpnia 31, 2023

Jestem przy tobie - Michał Wyzga


Psychoterapeuta... dla demonów?

Jestem przy tobie to książka w sumie bardzo dziwna. Zaczyna się w sposób mega zachęcający, to znaczy do naszego bohatera, który jedzie samochodem do domu dosiada się tajemnicza starucha. Ona wie o nim wszystko, podpuszcza go, gra na emocjach i przewiduje jego przyszłość. Szczerze myślałam, że to właśnie Kamil jest naszym głównym bohaterem bo towarzyszyliśmy mu na początku  przez długi czas, ale okazało się, że to chyba jednak nie jest on. To wywołało moją konsternację. Niedługo później poznajemy losy psychoterapeuty Sławka. Sławek leczył Kamila, zmaga się z różnymi problemami i jest prowadzona na niego nagonka w mediach. 

W lasach, tam gdzie kiedyś były święte gaje, dalej żyją słowiańskie upiory i demony, które są wśród ludzi dość aktywne. Sławek wykorzystuje swoje umiejętności i swoją praktykę aby rozmawiać z demonami i im pomagać w problemach. Okazuje się, że nie tylko ludzie potrzebują psychoterapeuty.

Nierówne dwie historie.

Książka jest napisana bardzo ciekawie, ale żaden z bohaterów, a szczególnie Sławek, nie zaskarbił sobie mojej sympatii. Za to obniżam nieco ocenę, że nie mogłam się z żadnym z bohaterów zżyć. Przeszkadzało mi też to, że początek książki był absolutnie intrygujący, a później ta historia po prostu znikła i pojawiła się zupełnie inna, jakby zaczęła się zupełnie inna książka. To mnie trochę wybiło z rytmu i nie do końca mi się to spodobało. Za duży kontrast się zrobił. 

Ogólnie jest to utrzymana w ciekawej konwencji książka. Takie psychologiczne fantasy ze słowiańskimi demonami. Jak na debiut jest całkiem dobrze, bardzo szybko się to czytało, ale pozostałam z lekkim poczuciem rozczarowania.  

Szczegóły:
Tytuł: Jestem przy tobie
Autor: Michał Wyzga
Wydawnictwo: Genius Creations
Liczba stron: 308

"Jestem przy tobie” do kupienia na Bonito

Brak komentarzy: