sierpnia 15, 2023

Smocze kryształy. Sekrety władców - Joanna Karyś

Przeczytałam Smocze kryształy i szczerze mówiąc to się nie spodziewałam że ta książka będzie taka dobra. Szczerze mówiąc, to nie nastawiałam się na jakieś wybitne dzieło, a tu niespodzianka, bo było naprawdę ok. 

Najsłabszy był początek, wtedy poznajemy naszą główną bohaterkę Arysę. Razem z rodziną odwiedza ona swoje kuzynki w innym królestwie, więc pierwszych 100 stron było takim zapychaczem. Przyznam, że mega irytowało mnie to, że każda herbata którą pije Arysa musiała być szczegółowo opisana z listą składników. Dla mnie to nic nie wnoszący, zbędny element. Także przedstawienie postaci nie zachwyciło mnie. 

Potem zaczęło się dziać trochę więcej. Świat przedstawiony jest zamieszkały przez różne gatunki smoków, posiadających różne moce. Niektórzy ludzie łączą ze smokami i zostają teyidregami. Co 10 lat odbywa się turniej w którym biorą udział smoki i ich jeźdźcy z różnych królestw. W nadchodzącym ma wystartować Rohan, brat Arysy. Jednak wkrótce sytuacja w ich królestwie się komplikuje. Arysa ma wyjść za księcia nie do końca przyjaznego królestwa aby zawiązać militarny sojusz. Pojechała do zimnego pałacu królowej władającej lodowym smokiem. Trochę w stylu królowej śniegu. Na miejscu poznaje swojego przyszłego narzeczonego, strasznego kobieciarza, którego nie bardzo lubi i w sumie nawet nie stara się polubić. Ja też nie, a on jest chyba pretendentem na pozytywnego bohatera, przynajmniej takie odniosłam wrażenie. Nareszcie pojawia się postać najemnika Baldrika. I on uratował tą historię. Świetnie napisany tajemniczy bohater, taki w stylu skrytobójczym, który wbrew sobie bardzo polubił księżniczkę z wzajemnością. Dla niego chcę czytać dalej.

Powiem wam, że pod koniec mega ciekawe rzeczy się zaczęły dziać. Sam smoczy turniej tak mnie nie zainteresował, jak to co księżniczka odkryła w pałacu i to daje nadzieję, na dobrą kontynuację. Także po początkowym wolnym tempie akcji na koniec nie było już śladu, a w zamian pojawia się konkretna akcja. Jak pojawi się kontynuacja to chętnie po nią sięgnę.

Szczegóły:
Tytuł: Smocze kryształy. Sekrety władców
Tom: 1
Cykl: Smocze kryształy
Autor: Joanna Karyś
Wydawnictwo: Excalibur
Liczba stron: 384

"Smocze kryształy. Sekrety władców” do kupienia na Bonito

Brak komentarzy: