grudnia 19, 2022

Zimowe zaręczyny - Christelle Dabos

Magia w świecie steampunku.

Tom 1 serii Lustrzanna to książka niby opierające się na podobnym podobnej strukturze co inne książki młodzieżowe, ale jednak ma w sobie tą niezwykłość i wyjątkowość nowego świata który stworzyła autorka.

Nasza bohaterka to Ofelia. Jest czytaczką, która dotykiem dłoni może przeczytać historię każdego przedmiotu, a oprócz tego jest w stanie przechodzić przez lustra. Jest również typem osoby lubiącej pracować samotnie, bardzo niezdarną ale też skrytą, a na pewno można o niej powiedzieć, że absolutnie nie garnie się to do zamążpójścia. Okazało się jednak, że z jej rodzinnej arki Animy musi wkrótce wyjechać, bo została zaręczona z Thornem, mężczyzną z zupełnie innej arki – Bieguna i jej stolicy, latającego Niebiasta. 

Mroźne i tajemnicze miasto.

Tam trafia do świata mroźnego i zupełnie innego od tego który zna. Wszędzie jest pełno iluzji, a wszyscy zdają się grać w jakąś grę i kierować się zasadami, których ona nie pojmuje. Ciągle jej powtarzają, że jest niebezpiecznie i ma się nie wychylać i ukrywać w wielkim mieście o wielu piętrach, gdzie przeżywa różne drastyczne przygody kamuflując swoją tożsamość. Ofelia stara się być niezależna i robi wiele rzeczy po swojemu i wbrew temu o co prosił ją Thorn.

Thorn  jest osobą bardzo tajemniczą. Jest typem milczącegoolbrzyma i szczerze mówiąc w tej książce zupełnie nie mogłam go rozgryźć. Praktycznie ani razu się nie otworzył. Końcówka oczywiście jest bardzo obiecująca, bo troszkę jego emocji wychodzi na wierzch, ale mam wrażenie że dopiero w kolejnych częściach poznamy tą postać lepiej. bo mnie on bardzo zaintrygował i bardzo mi się podoba taki typ bohatera. 

Latające wyspy.

Bardzo spodobała mi się struktura świata tego, że po jakiejś wielkiej katastrofie ludzkość uratowała się na kilku latających wyspach między którymi można podróżować latającymi statkami. Na arkach rządzą różne prawa, a ludzie mają niesamowite moce. Niektórzy potrafią ranić na odległość, inni wpływają na emocje, a jeszcze inni potrafią siebie doskonale zakamuflować. A wszystko to w takim lekko steampunkowym klimacie. Bardzo ciekawie. 

Co do minusów, to cała książka jest dość długa. Chwilami było wszystko za bardzo rozwleczone jednak ciekawość pchała mnie naprzód i czytałam dalej. Bardzo denerwowała mnie ciotka Ofelii, psuła mi nastrój tajemnicy i irytowała swoim zachowaniem. Dopiero pod koniec książki zaczęłam powoli pojmować zasady, które rządzą tym światem, a początek był dla mnie słabo zrozumiały.

Podobało mi się. Zaskoczyła mnie ta książka, a podchodziłam do niej z pewną dozą nieufności. Jestem przekonana że po kolejne części również sięgnę.

Szczegóły:
Tytuł: Zimowe zaręczyny
Tytuł oryginalny: Les Fiancés de l'hiver
Seria: Lustrzanna
Tom:1
Autor: Christelle Dabos
Wydawnictwo:  Entliczek
Liczba stron: 384

"Zimowe zaręczyny” do kupienia na Bonito

Brak komentarzy: