października 10, 2020

Królestwo Mostu - Danielle L. Jensen


Królestwo mostu to książka jakiej potrzebowałam. Dawno nie miałam w ręce takiej miłej i przyjemnej książki YA, a ta pomogła mi wyjść z mojego czytelniczego dołka. 

Ach ci skrytobójcy.

Ta książka przywołała trochę wspomnienia. Kiedyś dawno zaczytywałam się w książkach o skrytobójcach i tu pojawił się ten motyw, który kiedyś lubiłam i którego w książkach szukałam. Lara razem z siostrami została odebrana matkom z haremu króla i została zamknięta na środku pustyni. Tam zmieniono je w maszyny do zabijania, do szpiegowania i przez lata przygotowywano wysłania na najważniejszą misję. Lara ma zostać oddana do innego królestwa, do Ithicany, do królestwa które kontroluje wielki most łączący kontynenty i kontrolujący handel. 
Zostaje żona króla Arena, jednak nie ma być tylko żoną, ma być szpiegiem. Ma zinfiltrować to żeglarskie, wyspiarskie królestwo i odkryć wejścia na most. Wszystko to, alby chronić swój kraj i głodujących rodaków.

I ci mężczyźni źli tylko z pozoru.

Jednak jej mąż okazał się całkiem przystojny (a jakże). Pokazuje jej prawdziwe oblicze wysp napadanych przez piratów, szarpanych tajfunami i niebezpiecznie pięknych. Lara odkrywa, że ktoś tu kłamie, tylko kto? Czy będzie w stanie wykonać misję, jeśli się zakocha?

Wiecie co? Pochłonęła mnie ta książka i przeczytałam ją prawie że na raz. Od połowy dzieje się dość trochę krwawej akcji. Oprócz tego główna bohaterka nawet przypadła mi do gustu, jest twarda i odważna i nie taka ciapowata jak to się często zdarza. Także za to plusik. Oczywiście nie mogło zabraknąć przystojnego mężczyzny, który na nią wpływał i pokazał że nie jest w cale zły, ale. Ten motyw lekko przypominał mi inną książkę autorki Porwaną pieśniarkę
Sam świat przedstawiony też jest bardzo fajnie skonstruowany, a motyw olbrzymiego mostu jest super.

Ja jestem z niej naprawdę zadowolona. Sprawiła mi dużo radości z czytania i co najważniejsze, wciągnęła na parę ładnych godzin. Co z tego, że jest w niej trochę oklepanych motywów. Ja bardzo polecam, szczególnie na czytelnicze kryzysy.   


Szczegóły:
Tytuł: Królestwo Mostu
Tytuł oryginału: The Bridge Kingdom
Tom: 1
Cykl: Królestwo Mostu
Autor: Danielle L. Jensen
Wydawnictwo: Galeria Książki
Liczba stron: 400


Brak komentarzy: