kwietnia 16, 2020

Wojna makowa - Rebecca F. Kuang


Wojna Makowa już za mną. Od samego jej wydania dochodziły mnie praktycznie same zachwycone głosy. Także kupiłam, przeczytałam i również się zachwyciłam. Dawno nie czytałam fantastyki osadzonej w uniwersum azjatyckim, więc na pewno było to coś odświeżającego i innego.

Rin jest sierotą wychowywaną na dalekiej prowincji na południu kraju. W obawie przed małżeństwem zaczyna się uczyć, by zdać najcięższy egzamin keju, który ma jej otworzyć drogę do nowego życia. Niespodziewanie uzyskuje najlepszy wynik i uzyskuje wstęp do szkoły najbardziej prestiżowej w całym państwie, do Sinegardzkiej Akademii kształcącej najlepszych przywódców i wojskowych.

Część akcji, która miała miejsce w Akademii bardzo mi się podobała. Rin miała problemy typowe dla uczniów, nie umiała się przystosować do otoczenia i przez swoje urodzenie czuła się wyrzutkiem. Jednak dzięki uporowi i nieustępliwość pięła się coraz wyżej i zdobywała uznanie mistrzów. 

Czytelnik razem z Rin poznaje historię cesarstwa Nikan, warstwę legend oraz religię, które są tu całkiem nieźle rozwinięte. Panteon bogów przedstawia Rin ekscentryczny mistrz tradycji. Uczy ją medytacji, i rzeczy niewytłumaczalnych, wręcz magicznych, które są już zapomniane przez ludzi. Wkrótce nauka Rin może zostać przerwana, gdyż wroga Federacja puka do bram cesarstwa. Druga część książki to wojna.

Podobało mi się to, jak do pozornie zwykłej historii o kadetce akademii wkracza pierwiastek magiczny. Początkowo nikt o magii nie słyszy, ale już pod koniec nadnaturalne zdarzenia otaczają nas ze wszystkich stron. Bogowie stają się rzeczywiści i bardzo niszczycielscy. Pojawiają się szamani, potwory z legend i złe duchy. Wszyscy bohaterowie, których poznajemy również są bardzo charyzmatyczni i mimo, że na każdym etapie historii poznajemy nowych, to każdy wnosi coś dobrego w historię. 

Podobało mi się i mimo, że ta książka to kawał cegły, czytało się ją znakomicie. Była to świetna przygoda, którą mogę polecić wielbicielom fantasy i książek w klimatach dalekiego wschodu. Jest to opowieść bardzo barwna i wciągająca. Dopracowana w najmniejszych szczegółach i co najważniejsze, potrafi czytelnika zaskoczyć. Polecam bardzo.


Szczegóły:
Tytuł: Wojna Makowa
Tytuł oryginału: The Poppy War
Cykl: Wojna makowa
Tom: 1
Autor: Rebecca F. Kuang
Wydawnictwo: Fabryka Słów
Liczba stron: 640

Brak komentarzy: