marca 19, 2020

Zabójcza biel - Robert Galbraith


Jestem już po lekturze Zabójczej bieli autorstwa Roberta Galbraitha i żałuję że tak długo zwlekałam z lekturą. Książkę czytało mi się wspaniale. Już zapomniałam jak bardzo lubię charyzmatycznego Cormorana Strike'a. 

Intryga jest bardzo skomplikowana, wielotorowa i ciężko mi jest ją przedstawić w taki sposób, aby Wam niczego nie zaspojlerować. Akcja ma miejsce zaraz przed  Igrzyskami Olimpijskimi w Londynie w 2012 i wątki polityczne są ciągle obecne. Do agencji wbiega mężczyzna Billy, chory na zaburzenia psychiczne i twierdzący, że lata temu widział morderstwo dziecka obok konia. Cokolwiek to znaczy. Klient szybko ucieka, ale Strike postanowił nieco podrążyć w sprawie. Wkrótce razem z Robin będą zapuszczać się w podejrzane uliczki Londynu oraz wnętrza Parlamentu, gdzie w Izbie Gmin Robin będzie badać sprawę szantażu pewnego ministra. Czy wszystkie te wątki się łączą i co wspólnego ma z nimi stara, niepokojąca rezydencja?

Uwielbiam Robin i Strike'a i ich relację. Także wątek obyczajowy również zaspokoił moją ciekawość. Książka zaczyna się dokładnie tam, gdzie skończyła się część poprzednia, czyli od wesela Robin z Matthew, wesela, które udanym nie można było nazwać. Robin stara się wciąż poradzić sobie z traumą jakiej doznała w finale poprzedniego śledztwa. Miewa ataki paniki, a praca pod przykrywką wyzwala w Matthew wylewanie żali i pretensji. Także Robin żyje teraz z nieudanym małżeństwie, a Strike radzi siebie po swojemu, czyli wchodzi w różne niezobowiązujące związki i jest uroczo gburowaty jak zawsze. 

Książka jest bardzo długa, bo to ponad 600 stron bardzo skomplikowanego i zawiłego śledztwa. Jednak czytało mi się ją znakomicie. Nie dłużyła mi się, wręcz przeciwnie, nie mogłam się oderwać od czytania. Oczywiście były momenty bardziej statyczne, ale mimo wszystko nie nudziłam się ani trochę. Mnie ta seria bardzo przypadła do gustu i z niecierpliwością wyczekuję kolejnej części. Bardzo polecam wszystkim zapoznanie się z tym detektywem.



Szczegóły:
Tytuł: Zabójcza biel
Tytuł oryginalny: Lethal White
Cykl: Cormoran Strike
Tom: 4
Autor: Robert Galbraith
Wydawnictwo: Wydawnictwo Dolnośląskie
Liczba stron: 656

Brak komentarzy: