listopada 16, 2019

Córka Lasu - Juliet Marillier [PRZEDPREMIEROWO]


Córka lasu to książka która mnie oczarowała. Dawno nie czytałam tak wspaniałej sagi osadzonej we wczesnośredniowiecznej Irlandii, która by mnie porwała na długie godziny czytania. I oto Córka Lasu, ponad sześćset stronicowa książka zapewniła mi to.

Sorcha jest najmłodszą z siódemki rodzeństwa. Razem z sześcioma starszymi braćmi mieszka w Siedmiorzeczu w twierdzy jej ojca. Pochodzą wszyscy z dumnego celtyckiego rodu. Jako dzieci jednego z wodzów umieją pisać i czytać. Każdy z nich ma inne umiejętności, czy to niezwykła ręka do zwierząt czy sprawnego zarządzania posiadłością. Sorcha zna się na lekach, miksturach i roślinach. Niektórzy posiedli bardziej niezwykłe dary, jak widzenie przyszłości czy rozumienie lasu i wiedza o Czarownym Ludzie.

Pobliskie lasy zamieszkują magiczne stworzenia, a dawne wierzenia wciąż żyją wśród ludzi, którzy uważają aby nie urazić Pani Lasu i nie sprowadzić na siebie nieszczęścia. Wkrótce zło zawita do spokojnej doliny. Bracia Sorchy padną ofiarą klątwy, a ona wyrwana z bezpiecznego domostwa będzie musiała zmierzyć się z licznymi niebezpieczeństwami i mrokiem oraz wykonać zadanie zlecone jej przez Czarowny Lud. Zadanie straszne i bolesne. Dodatkowo ludność niepokoją coraz częstsze najazdy Brytów.

Ta książka we wspaniały sposób czerpie ze znanej baśni o zaklętych w łabędzie braciach. Sięga również do szerokiego zbioru magicznych istot mitologii celtyckiej. Jest niesamowicie klimatyczna, czasami mroczna. Kilka fragmentów było naprawdę wzruszających i chwytających za serce, a pod koniec łzy kilka razy mi poleciały. Jest tu wszystko co powinna mieć dobre historyczne fantasy - odważna i dająca się lubić bohaterka, zła czarownica, trudna misja do wykonania, tajemniczy nieznajomy, rozkwitająca miłość i liczne niebezpieczeństwa.

Autorka mnie kupiła tą opowieścią, oczarowała słowami i porywającą historią. Początek mnie nie do końca zadowolił. Do punktu kulminacyjnego, po którym wszystko się zaczyna prowadził długi wstęp i wprowadzenie do historii. Ale po skończeniu czytania zrozumiałam, że dzięki temu lepiej poznałam rodzeństwo z Siedmiorzecza. Jest to idealna lektura dla wszystkich fanów i nie tylko, fantastyki historycznej oraz irlandzkich klimatów. Ja bardzo polecam tę książkę.


Premiera 20 listopad 2019

Za możliwość przeczytania dziękuję:

Szczegóły
Tytuł: Córka lasu
Tytuł oryginału: Daughter of the Forest
Autor: Juliet Marillier
Tom: 1
Cykl: Siedmiorzecze
Wydawnictwo: Papierowy Księżyc
Liczba stron: 648

Brak komentarzy: