października 28, 2019

Wyrok - Remigiusz Mróz


Parę książek do tyłu historia Chyłki i Kordiana przestała mnie zachwycać. Jednak od ostatniej książki na nowo odczuwam przyjemność z czytania książek Mroza. Oczywiście nie obyło się bez uwag. Od paru części jestem też zdania, że tej serii przydało by się jakiś zakończenie. Jednak na razie się na to nie zanosi, więc dzielnie czytam kolejne książki.

Co mi się podobało? Chyłka i Zordon muszą się zmierzyć ze sprawą nie do wygrania. Zordon jest już  pełnoprawnym adwokatem, ale w zamian za Leczenie Chyłki, które sfinansuje Langer, ma on obronić nastolatka oskarżonego o bestialskie zamordowanie kolegów. Wszystkie dowody wskazują, że jest on winny. Poruszają się po nieznanym środowisku prawniczym w Poznaniu, musza z mierzyć się z prokurator Siarkowską pewną swojej wygranej.

Ta obrona była bardzo dobrym wątkiem i aż żałowałam, ze zajął on tylko pierwszą połowę książki. Potem na scenę wkroczył nasz stary znajomy Piotr Langer. Kurczę, mam go powoli dość. Nawiedza i męczy Chyłkę i Zordona niczym Moriarty Sherlocka. Czekam z utęsknieniem na jego koniec. 

Co mi się nie do końca podobało? Motyw porwania i tego jak odkręcić chorobę Chyłki były dla mnie grubymi nićmi szyte. To co się stało jakoś nie bardzo mi do Langera pasowało, jednak można na to przymknąć oko, szczególnie, że jest on psychopatą o nieprzewidywalnym zachowaniu. Ale te elementy nieco mnie, że tak powiem, uwierały. Także parę absurdów się znajdzie.

Końcówka była jak zawsze zaskakująca. I to podwójnie, bo nie dość, że ostatni rozdział sporo zamieszał, to autor jeszcze w epilogu dorzucił małą bombę. Mróz chyba testuje wytrzymałość czytelników, bo można zwariować od tych wszystkich zwrotów akcji i dziwnych wątków przeplatających się z zabawnymi i trafnymi tekstami Chyłki na wszelkie życiowe sytuacje. Ta część nie jest nudna, jest dynamiczna i trudno było mi się od niej oderwać. Jeśli dotrwaliście to tego 10 tomu serii, to na pewno sięgniecie po tę książkę, jak by ona nie była w recenzjach.


Szczegóły:
Tytuł: Wyrok
Tom: 10
Cykl: Joanna Chyłka
Autor: Remigiusz Mróz
Wydawnictwo: Czwarta Strona
Liczba stron: 538

Brak komentarzy: