sierpnia 31, 2017

Czarna Madonna - Remigiusz Mróz


Po Czarnej Madonnie spodziewałam się czegoś więcej. Na początku myślałam, że będzie to książka związana z porwaniem samolotu. Opis na okładce tak właśnie sugeruje. Jednak epizod z zaginięciem samolotu pasażerskiego którym leciała narzeczona głównego bohatera – Filipa – jest tłem powieści, sytuacją, która generuje nastrój rozpaczy, niepokoju i tajemnicy. Więc co jest głównym tematem powieści? Mogę to określić jednym słowem – opętanie. 

Ale kogo i co opętało? Filip jest byłym księdzem, który ma wziąć ślub. A raczej miał, bo przecież samolot z jego narzeczoną Anetą zniknął. Nasz były ksiądz zaczął odczuwać dziwną obecność, smród i doświadczał nadprzyrodzonych rzeczy. Demony zaczęły dawać o sobie znać, a w całej sytuacji pomaga mu Kinga, jego przyszła szwagierka. 

To całe opętanie i straszne rzeczy, które się wydarzyły miały sprawić, że Czarna Madonna jest horrorem. No nie dla mnie. Wiedzcie, że jestem osobą strachliwą, która nie jest w stanie obejrzeć w całości żadnego horroru, bez późniejszego zaprowadzenia za rączkę do łóżka i spania z zapalonym światłem.  Demony, diabły i inne nadprzyrodzone moce jakoś mnie nie ruszają, bardziej obawiam się zła generowanego przez ludzi. Jeśli jednak temat Szatana i demonów Was przeraża, to książka ta będzie dla Was horrorem. Dla mnie jest to jakieś skrzyżowanie thrillera z fantastyką. Niektóre sytuacje wydały mi się nieco przesadzone, a inne mnie po prostu śmieszyły. 

Twórczość Mroza bardzo lubię, pasuje mi jego styl pisania, kreacja bohaterów i ta lekkość w powieściach. Tym razem po prostu nie spasował mi temat książki. Aha, i do całości pełnej wzniosłych cytatów z Biblii i modlitw jakość nie bardzo pasował mi epizod szeptuchy. Jestem jednak pod wrażeniem przeprowadzonego researchu o katastrofach lotniczych, historii kościoła i egzorcyzmów. To muszę pochwalić. Początek książki był bardzo obiecujący, ale w miarę czytania straciłam i zaczęły mnie męczyć te wszystkie religijne rzeczy. Jeśli czujecie, że taki temat jest dla Was, interesujecie się wiarą i teoriami spiskowymi, to naprawdę polecam. Mnie Mróz w tym wydaniu niestety nie przekonał. 

Szczegóły:
Tytuł: Czarna Madonna
Autor: Remigiusz Mróz
Wydawnictwo: Czwarta Storna
Liczba stron: 460






Brak komentarzy: