sierpnia 15, 2017

W linii prostej - Damien Boyd [PRZEDPREMIEROWO]


Ta książka bardzo mnie zaskoczyła. To chyba pierwszy kryminał od bardzo dawna, w którym nie znalazłam głównego bohatera po jakimś załamaniu, z nałogiem lub traumatyczną przeszłością. Komisarz Nick Dixon jest z wykształcenia prawnikiem, który przeniósł się z Metropolitan Police z wielkiego miasta na prowincję i tam podjął pracę w policji. Mieszka sobie szczęśliwie z psem Montym i obecnie skupia się wyśledzeniu pewnego gangu. W międzyczasie zgłaszają się do niego rodzice dawnego przyjaciela z prośbą o przyjrzeniu się sprawie ich syna.

Jack Fayter był świetnym wspinaczem, aż pewnego razu odpadł ze skały w wąwozie Cheddar i zginął. Nikt nie wierzy, że taki specjalista mógł popełnić tak bardzo podstawowy błąd jakim jest złe zawiązanie liny. Nick nieformalnie przygląda się sprawie dawnego partnera wspinaczkowego i odkrywa bardzo ciekawe, ale i mroczne rzeczy. 

Początkowo czułam się nieco przygnieciona ilością informacji odnośnie wspinania, dróg i tras wspinaczkowych, sprzętu itp. Powiedzmy, że na linach nieco się znam przez żeglarstwo, ale cała reszta trochę mnie przytłoczyła. Pomocny okazał się słowniczek na końcu książki. Jednak wydaje mi się, że autor nieco za bardzo się w tym temacie rozdrobnił. Co innego jeśli jesteście fanami wspinaczki, wtedy na pewno będziecie zachwyceni.

Cała zagadka kryminalna była bardzo zgrabnie i prosto poprowadzona, bez żadnych pobocznych wątków.  Autor nie opisywał życia prywatnego Nicka i jego przygód poza komisariatem. Pewnie dlatego całość ma, uwaga, tylko 192 stron i nie jest to wcale wielka wada. Ta książka to bardzo miła i wciągająca odskocznia od wielkich, grubaśnych kryminałów, jakie często się teraz pojawiają. Polubiłam komisarza Dixona i cieszę się, że to pierwsza część serii, jaka ma się pojawić. Książka nie jest bez wad, niektóre kwestie można by nieco rozwinąć, ale bardzo mi się podobała i zdecydowanie jest to kryminał warty polecania, szczególnie, że postać Nicka skrywa jeszcze wiele tajemnic czekających na ujawnienie. 

Za możliwość przeczytaniu książki dziękuję
Szczegóły:
Tytuł: W linii prostej
Tytuł oryginału: As The Crow Flies
Tom: 1
Cykl: Kryminalna seria o komisarzu Dixonie
Autor: Damien Boyd
Wydawnictwo: Editio
Liczba stron: 192

PREMIERA 17 sierpnia 2017

Brak komentarzy: