stycznia 14, 2017

Naśladowcy - Ingar Johnsrud + ZAPOWIEDŹ


W związku ze zbliżającą się premierą książki Straceńcy Ingara Johnsruda postanowiłam jednak zrecenzować dla Was część pierwszą, czyli Naśladowców, którą czytałam już jakiś czas temu.

Napis na okładce głosi „Jo Nesbo w świecie Stiega Larssona”. Cóż, Nesbo nie czytałam, ale rzeczywiście dostrzegłam podobieństwo do stylu Larssona, co bardzo mi się spodobało. 
Fredrik Beier to rozwiedziony nadkomisarz policji, który popadł w niełaskę szefa i pracuje w dziale raczej pogardzanym przez innych stróżów prawa. Ma dwoje dzieci, które z nim nie mieszkają, czasem sypia z byłą żoną i nienawidzi psa swojej kochanki. Od razu go polubiłam. 

Policjant wkrótce dostaje zlecenie odnalezienia Annette Wetre, córki miejscowej polityk, oraz jej synka Williama. Oboje byli członkami tajemniczej sekty Światło Boga. Niespodziewanie ich siedziba Słoneczny Spokój stała się celem zamachu. Kilka osób znaleziono martwych, ale reszta rozpłynęła się w powietrzu. Padło podejrzenie na ekstremistów islamskich. Z tego powodu do Fredrika została przydzielona młoda policjantka Kafa Iqbal, Pakistanka z pochodzenia i specjalistka od terroryzmu i islamskiego fundamentalizmu. Z pozoru prosta sprawa zaczyna się komplikować, kiedy duet śledczych odkrywa coraz to nowe fakty, a w okolicy zaczyna grasować szaleniec morderca polujący na ludzi. 

Jestem naprawdę zachwycona tym jak autor stopniowo  odkrywa przed czytelnikiem tajemnice i tego czego one dotyczą. Nie zdradzę oczywiście wszystkiego, ale nie spodziewałam się aż takiego rozstrzału tematycznego: od Islamu, po towarzystwa Higieny Rasowej sprzed II Wojny Światowej, a wszystko to we współczesnej Norwegii, w Oslo i okolicach. Wymiar sprawy rośnie - od lokalnego do międzynarodowego. Może i nie interesuję się jakoś szczególnie Norwegią, ale współczesne problemy Świata jak kryzys migracyjny zastały w bardzo ładny sposób podkreślone, a te niby nieważne informację zawsze w końcu splatały się w jakiś sposób ze śledztwem. Właśnie to bardzo mi przypominało styl Larssona. 

Duetu Fredrik - Kafa nie da się nie lubić. Świetnie się dopełniają i zawsze jest ciekawie. Fabuła obfituje w wiele krwawych scen, drastycznych obrazków i dramatycznych walk. Idealna książka dla wielbicieli kryminałów i thrillerów.


Zapowiedź książki "Straceńcy". PREMIERA JUŻ 15 LUTEGO 2017

Szczegóły:
Tytuł: Naśladowcy
Tytuł oryginału: Wienerbrorskapet
Tom: 1
Cykl: Fredrik Beier
Autor:  Ingar Johnsrud
Wydawnictwo: Otwarte
Liczba stron: 528

Brak komentarzy: