marca 18, 2016

W mocy ducha - Richelle Mead


Jeaa! Skończyłam czytać piątą część serii Akademia wampirów i w dalszym ciągu jestem oczarowana tą serią. 

Rose wraca do Akademii Św. Władymira z Syberii z misji mającej na celu zabicie swoją miłość zamienioną w strzygę Dymitra Bielikowa. Jednak pewnego dnia dostaje przesyłkę a w niej... srebrny kołek który pozostawiła w piersi strzygi. Tym razem to Dymitr rusza za nią, żeby ją zabić. Rose i Lissa dowiadują się czegoś niezwykłego, że być może istnieje sposób na ożywienie strzygi. Tylko dlaczego jedyna osoba która może im pomóc siedzi w najlepiej strzeżonym więzieniu w kraju? Czy przyjaciółki odważą się poczynić kroki w tym kierunku? Czy Dymitra da się jeszcze ocalić? Rose jest znana z jej impulsywności i wybuchowości i to zaczęło przeszkadzać kilku osobom na wampirzym Dworze. Z pewnością znajdą się osoby chcące się jej pozbyć. 

Ta książka jest naprawdę dobrą powieścią przygodową. Tyle się dzieje... Po opuszczeniu Akademii odwiedzamy Alaskę i... Las Vegas! Tak jest. Nasi przyjaciele brylują w kasynach. Ciągłe zmiany miejsca akcji i otoczenia dodają niezwykłej dynamiki. Ta historia naprawdę mnie wciągnęła. Jest doskonała na odstresowanie, chociaż w niektórych momentach wrzeszczałam w myśli na bohaterów (a w szczególności na Rose) za nieprzemyślane zachowanie albo za znalezienie się w sytuacji bez wyjścia. No dobra, to chyba nie jest najlepsza książka na odstresowanie. Budziła moje skrajne emocje, czyli to, co dobra książka robić powinna. Przez początek panował względny spokój, ale w połowie czułam się już jak na rollercoasterze.

Rose musi wybierać między uczuciem do Adriana, a głęboko zakorzenioną miłością do Dymitra. Liss przeżywa kryzys uczuć do Christiana. To ciężki okres dla bohaterów.  
Przyjaźń? Miłość? Poświęcenie? Magia? Podróż? Przygoda? Tak, tak, tak! Wszystko to znajdziecie w tej książce i w tej całej serii. Richelle Mead stworzyła niesamowity świat pełen nadprzyrodzonych mocy, który wciąga na długie godziny czytania. Mnie wciągnął!

Szczegóły:
Tytuł: W mocy ducha
Tytuł oryginalny: Spirit Bound
Cykl: Akademia wampirów
Tom: 5
Autor: Richelle Mead
Wydawnictwo: Nasza księgarnia
Liczba stron: 488

Brak komentarzy: