marca 31, 2016

Kroniki Klary Schulz. Grande finale - Nadia Szagdaj


Przeczytałam kolejny, już trzeci tom. Jest kac, ale... spodziewałam się czegoś innego. Czuję, że muszę trochę ponarzekać. Klara Schulz jest moim ulubionym detektywem w spódnicy. Inteligentna, bezkompromisowa, odważna i uparta. Tym razem zmierza się z dwoma problemami: znalezieniem mordercy matki i ciążą. Obiecała mężowi nie pracować w czasie ciąży, ale oczywiście nie mogła się powstrzymać. Tymczasem z Berlina przyjechał radca kryminalny Gabriel Hübschner, który bada zagadkowe morderstwo w hotelu i zostaje wciągnięty przez Klarę w jej prywatne śledztwo dotyczące pamiętnika, który pozostał z nierozwiązanej sprawy zniknięcia Sary - głównej zagadki poprzedniego tomu.

Było zdecydowanie za mało Dietera, byłego kochanka Klary, który zyskał moją ogromną sympatię w poprzednich tomach. Tym razem pół strony z jego udziałem raczej mnie nie zadowoliło, biorąc pod uwagę fakt, że w poprzednim tomie był jednym z głównych bohaterów. W zamian pojawił się Gabriel, który bardzo mnie fascynował. Wokół Klary ciągle pojawiają się przystojni mężczyźni, a ten na pewno się do nich zalicza.  Mam wrażenie, że akcja trochę zwolniła. Oczywiście działo się sporo, ale Klara nie była już w ciągłym ruchu, jak dotychczas - za sprawą ciąży. Trochę nadrabiał to Gabriel, który uwijał się jak w ukropie, kiedy odkrył w mieście korupcję na wielką skalę.

Zakończenie mi się nie podobało. Autorka zostawiła otwartą furtkę i parę niedopowiedzeń, co z jednej strony jest ciekawym zabiegiem, ale z drugiej... wkurza czytelnika i wkurzyło mnie! Żeby była jasność, naprawdę uwielbiam tę historię i z prawdziwą przyjemnością poznałam dalsze losy Klary. Po prostu czegoś mi tym razem brakowało. ALE Czy polecam tę książkę i serię? Oczywiście, że tak, bo jest niesamowicie wciągająca! A ma się pojawić kolejny tom! Juppi, więc wszystko się jeszcze wyjaśni.

Pomimo kilku drobnych wad jest to wspaniała i pasjonująca historia. Breslau, czyli Wrocław jest przedstawiony w sposób magiczny. Książka jest bardzo klimatyczna. We Wrocławiu byłam chyba tylko trzy razy, ale jeśli Wy w nim mieszkacie, na pewno będziecie w stanie lepiej określić gdzie bywała Klara i jak te miejsca wyglądają dzisiaj, bo w książce są też przedwojenne, stare zdjęcia z początku XX w. Tym jestem naprawdę zachwycona. Weźcie tę serię i przenieście się do Breslau. Na pewno nie pożałujecie.

Szczegóły:
Tytuł: Kroniki Klary Schulz. Grande finale
Tom: 3
Autor: Nadia Szagdaj
Wydawnictwo: Bukowy Las
Liczba stron: 312

Brak komentarzy: