stycznia 25, 2024

Mszczuj - Katarzyna Berenika Miszczuk

 

"Mszczuj" to kolejna część przygód szeptuchy Jarogniewy czyli Baby Jagi, mentorki Gosławy, którą znamy z serii Kwiat Paproci. Mimo, że tytuł to "Mszczuj", to jest to opowieść Jagi, a tytułowy bohater niestety został zepchnięty na nieco dalszy plan.

Zimowe problemy w Bielinach.

Jaga musi się zmierzyć z kilkoma nowymi problemami. W mroźne noce w okolicy Szczodrych Godów Weles opuszcza swoje królestwo wypuszczając na świat całą masę niebezpiecznych demonów. Swarożyc zaczął się niebezpiecznie często pojawiać w okolicy Jagi i zabierać ją w różne miejsca czym wzbudził zazdrość u Mszczuja. Jaga musi też poradzić coś na kryzys u przyjaciółki we wsi, gdzie niebezpieczny pudelek życzący jej śmierci to tylko początek kłopotów.

W moim odczuciu książka była spokojniejsza niż poprzednia część. Sprawa z Mszczujem była w takim jakby zawieszeniu przez cały czas. Zbyt wiele kontaktów ze sobą nie mieli i ten wątek obyczajowy, który w poprzedniej części się pojawił, tu potraktowano po macoszemu. Szkoda, bo jakoś tak mniej okazji do żartów było, a cięty humor Jarogniewy bardzo lubię.

Goście ze wschodu.

Wątek fantastyczny dotyczył Swarożyca oraz Dziada Mroza. Swarożyc jak zawsze bardzo mi się podobał. Miał swoje gierki i otaczała go aura tajemniczości. Natomiast Dziad Mróz jakiś taki zbyt swojski mi się wydał. Jego orszak przemierzający Bieliny nie przerażał, chociaż zapewne miał to robić. Ten wątek zbyt spokojny był. Przyzwyczaiłam się do jakichś kulminacyjnych akcji czy innych dramatycznych wydarzeń, a tu tak jakby tego nie było. Nawet finał, choć ciekawy, był mało dynamiczny. Nie wiem czego się spodziewałam, może chciałam więcej krwi i dramatów. Książka pozostawiła mnie w niedosycie. Jednak wciąż jestem fanką tej serii. Idealna na czytelnicze kryzysy i do pochłonięcia na raz. Mam nadzieję, że jeszcze się z Jagą spotkamy, bo końcówka była interesująca.

Szczegóły:
Tytuł: Mszczuj
Cykl: Kwiat paproci
Tom: 7
Autor: Katarzyna Berenika Miszczuk
Wydawnictwo: Mięta
Liczba stron: 400

"Mszczuj” do kupienia na Bonito

Brak komentarzy: