sierpnia 15, 2020

Wolność i spluwa. Podróż przez uzbrojoną Amerykę - Dan Baun


Wolność i spluwa to książka którą chciałam przeczytać odkąd tylko ją zobaczyłam. Jedno co mogę powiedzieć aby opisać całą książkę, to że jest to pozycja bardzo nierówna, co postaram się wam zaraz wyjaśnić.

Było dość nierówno.

Dla kogo byłaby ta książka świetną zabawą? Na pewno dla kogoś kto fascynuje się bronią. Ja chciałam się dowiedzieć, jak to w końcu w tej Ameryce jest. Muszę stwierdzić, że niektóre rozdziały były naprawdę fascynujące, ale przez inne nie mogłam przebrnąć. I wiecie co? Chyba dalej nie wiem, jak to z tą bronią jest. Nie czuję się jakoś specjalnie oświecona i uświadomiona w tym temacie.

Mnie nie do końca fascynowało to jakie rodzaje broni są w Ameryce dostępne i jak wygląda zdobywanie pozwolenia. Natomiast świetne rozdziały traktowały o sztucznej broni w Hollywood. Niekoniecznie interesowała mnie psychologia noszenia broni ukrytej, co testuje sam autor, ale wypowiedź byłego przestępcy o jego podejściu do broni palnej była bardzo ciekawa.

Różne oblicza Ameryki.

Było raz lepiej, raz gorzej i to tak prawie że na zmianę. Jeden rozdział mnie zachwycił, a drugi był dość ciężki do przełknięcia. Jednak muszę przyznać, że jest to książka bardzo ciekawa. Dan Baum dosłownie wyruszył w podróż po Stanach Zjednoczonych i rozmawia z różnymi ludźmi, których pasjami jest i strzelectwo i kolekcjonerstwo broni. Opowiada o całej kulturze strzelania, o tym czy broń jest okej czy nie i jakie mają do niej podejście amerykanie. A podejście mają różne, bo co Stan to inne prawo dotyczące posiadania broni. Cała ta jego cała wyprawa przez stany była naprawdę świetnym przedsięwzięciem ale myślę, że dużo więcej z tej książki wyniosłabym  gdybym jednak mieszkała w kraju, gdzie broń jest legalna. Wiele razy nawiązuje też do amerykańskiej polityki, przekonaniach republikanów i demokratów. Mieszkaniec USA na pewno wyniesie z tej książki dużo więcej od innych czytelników. 


Książka ta jest naprawdę bardzo dobrze napisana, ale chyba jednak nie dla mnie. Mimo to cieszę się, że ją przeczytałam bo jednak otworzyła mi oczy na parę kwestii i przedstawiła kolejną kartę kultury Stanów Zjednoczonych.  


Szczegóły:
Tytuł: Wolność i spluwa. Podróż przez uzbrojoną Amerykę
Tytuł oryginalny: Gun Guys: A Road Trip
Autor: Dan Baum
Wydawnictwo: Czarne
Liczba stron: 427

Brak komentarzy: