listopada 14, 2018

Kontratyp - Remigiusz Mróz


Przy ostatnich paru częściach serii o Zordonie i Chyłce zdarzało mi się narzekać. Czy to na dziwne pomysły czy to na spadający poziom i tak trochę przygotowałam się na to samo w Kontratypie. A tu zonk! No prawie do niczego nie mogę się przyczepić. Było naprawdę super i świeżo zupełnie jak w pierwszych częściach.

Z trzech polskich himalaistów z wyprawy na Annapurnę wraca tylko Klara Kabelis. Służby znajdują ją gdzieś na granicy Nepalu z Tybetem i zostaje ona oskarżona o zabójstwo towarzyszy. W wielkim medialnym szumie wraca do kraju. Chyłka normalnie by się nią nie zainteresowała, ale nowe okoliczności sprawiły inaczej. Mała siostrzenica Joanny została porwana, a porywacz żąda aby obroniła ona Kabelis. 

Chyłka i Zordon włączają szósty bieg i robią co w swojej mocy aby doprowadzić do uniewinnienia klientki. Tymczasem na światło dzienne wychodzą nowe fakty, ktoś śledzi Kordiana i konieczna może się okazać wyprawa na stoki Annapurny, aby wyjaśnić sprawę pozornie dotyczącą tylko Polski.

Bardzo mi się spodobało, że między Chyłką a Kordianem wreszcie było wszystko okej i mogli się skupić na sprawie. Nie obyło się oczywiście bez zabawnych docinek i innych napiętych sytuacji. Jestem wielką fanką czarnego humoru Chyłki.

Tym razem bliżej poznajemy kulisy wypraw w Himalaje, a biorąc pod uwagę datę wydania książki – temat jak najbardziej na czasie w Polsce. W bardzo sprytny sposób autor przemycił kilka ciekawych faktów o himalaizmie, o których na co dzień się nie słyszy.  Oczywiście nie obyło się bez paru nieprawdopodobnych zdarzeń, jak wyjście ot tak z chodnika w Warszawie w Himalaje (nie napiszę więcej żeby niczego nie zdradzić). Jednak mogłam na to nieco przymknąć oko, bo zagadka kryminalna wynagrodziła mi wszystkie niedociągnięcia. Zastała naprawdę ciekawie skonstruowana i było zaskoczenie.

Myślę że wszyscy fani Chyłki będą tą częścią usatysfakcjonowani. Wyszło bardziej przygodowo niż prawniczo, ale mi się to akurat spodobało. Ciekawe co będzie dalej i ile części serii jeszcze się pojawi.

Szczegóły:
Tytuł: Kontratyp
Tom: 8
Cykl: Joanna Chyłka
Autor: Remigiusz Mróz
Wydawnictwo: Czwarta Strona
Liczba stron:  532

Brak komentarzy: