czerwca 08, 2017

W spojrzeniu wroga - Amie Kaufman, Meagan Spooner

W spojrzeniu wroga jest kontynuacją książki W ramionach gwiazd, którą jakiś czas temu się zachwycałam (czytaj TU). W tym bardzo ciekawym świecie science-fiction spotyka się kolejna para bohaterów. I wcale nie jest tak porywająco jak w części poprzedniej, gdzie czekała na nas świetna mieszanka kosmicznej przygody z misją przetrwanie. Przy tej części nieco się wynudziłam.

Na zabagnionej i zamglonej planecie Avon młoda, piękna i twarda Jubilee pełni funkcję kapitana. Razem z wojskami została wysłana na tę planetę aby stłumić bunt rebeliantów. Nie jest to jednak łatwe, gdyż chowają się na moczarach, które znają jak własną kieszeń. Flynn, młody rebeliant pewnego razu porywa z bazy kapitan Jubilee i tak zaczyna się ich przygoda.

Oboje muszą się ze sobą jakoś dogadać i mimo sprzeczności interesów sytuacja zmusza ich do współpracy. Na planecie dzieją się dziwne rzeczy, a we mgle na bagnach pojawiają się tajemnicze budynki. Zupełnie nie mogę się przekonać do Jubilee. Wciąż wydaje mi się oschła i uparta i żadne wydarzenia nie zatarły u mnie tego pierwszego wrażenia. Co innego Flynn, całkiem fajny z niego gość i super postać, chociaż mógłby być bardziej zdecydowany w niektórych sprawach.
 
Nie ukrywam, że nie do końca spodobała mi się ta para. Częściej skakali sobie do gardeł niż okazywali jakieś cieplejsze uczucia. Książka wydała mi się też nieco nudnawa. Całość opiera się na motywie „pokochałam wroga” czy czegoś podobnego do „Romea i Julii” i w sumie tyle. Dopiero na końcu pojawia się dość ciekawe rozwiązanie tajemnicy planety i dochodzą do historii bohaterowie z części poprzedniej. Jednak spodziewałam się jakiegoś większego „wow”, którego niestety nie doświadczyłam.

Książkę czyta się dobrze i szybko jak na młodzieżówkę przystało. Myślę, że większości fanów gatunku ta pozycja się spodoba. Ogólnie historia była dość dobra, jedynie wykonanie nieco nie wyszło, ale czuję, że sięgnę po ostatnią część. Tak z czystej ciekawości losów bohaterów. Jestem też chyba jedyną osobą, która nie zachwyca się okładkami… a Wy co  o nich myślicie? Jak dla mnie są za bardzo "cukierkowe". 

Szczegóły:
Tytuł: W spojrzeniu wroga
Tytuł oryginału: This Shattered World
Tom: 2
Cykl: Starbound
Autor: Amie Kaufman, Meagan Spooner
Wydawnictwo: Otwarte
Liczba stron: 352

Brak komentarzy: