lutego 28, 2024

Złodziej dusz - Aneta Jadowska


Magiczny Toruń... to znaczy Thorn. 

Aneta Jadowska to autorka z którą niejednokrotnie spotykałam się przy okazji różnych opowiadań i antologii, ale nie udało mi się do te pory przeczytać żadnej jej książki. Postanowiłam, że czas to nadrobić. O Dorze Wilk słyszałam sporo dobrego i zaczęłam od tej pierwszej serii. Mogę z czystym sumieniem powiedzieć, że książka mi się podobała. Autorka stworzyła bardzo ciekawe urban fantasy osadzone w Polsce, które posiada wiele fajnych i zaskakujących elementów. Najważniejsze i najbardziej fascynujące było to, ze główna bohaterka mieszka w Toruniu i tam jest policjantką, ale jednocześnie przechodząc przez magiczny portal może znaleźć się w Thornie, czyli magicznej alternatywnej rzeczywistości Torunia. W nim mieszkają różne postacie magiczne z różnych mitologii i systemów religijnych. Wilkołaki i wampiry, szyszymory, różnej maści czarownicy i czarownice, wikkanki, diabły i anioły. Niezły miks istot, które sobie obok siebie koegzystują ale nie zawsze się lubią.

Wiedźma, anioł i diabeł prowadzą śledztwo.

Sama bohaterka jest po części ludzka i magiczna, ponieważ jest wiedźmą płodności i włada też magią północy, co bardzo pomaga jej w pracy policjantki. Umiejętności jakie wyniosła z pracy w policji będzie musiała wykorzystać też w świecie magicznym, bo jej przyjaciółka Katia została porwana. Tak samo jak kilka innych magicznych istot. Stoi za tym prawdopodobnie jakiś potężny czarownik, a o znalezienie go magiczna rada poprosiła Dorę. Towarzyszą jej w tym Joshua – anioł oraz jego najlepszy przyjaciel Miron – diabeł.

Ta ich trójka jest dość wyjątkowa, bo są wszyscy przyjaciółmi, ale coś tam między nimi iskrzy. Przez całą książkę ciągnie się romans, pojawiają się pikantne sceny, ale nie jakieś bardzo nachalne. Przy takich pozycjach książkowych jestem szczególnie wyczulona na wszelkie żenujące sytuacje, ale tu było raczej w normie. Mimo kilku słabszych momentów książkę czytało mi się bardzo dobrze. Podobał mi się styl autorki i to w jaki sposób poprowadziła tę historię. Jest to książka dość prosta i jednowątkowa. Bohaterka ma swój charakterek ale nie jest przy tym bardzo obcesowa, co mi się spodobało. Fajny wstęp do czegoś większego, ze sporą dawką humoru i akcji, a przy tym bardzo przyjemna lektura z gatunku comfort reading.

Szczegóły:
Tytuł: Złodziej dusz
Cykl: Heksalogia o Dorze Wilk
Tom: 1
Autor: Aneta Jadowska
Wydawnictwo: SQN
Liczba stron: 464

"Złodziej dusz” do kupienia na Bonito

Brak komentarzy: