sierpnia 15, 2022

Wiedźma - Anna Sokalska

 

Nadszedł czas „Wiedźmy”! Sięgnij po pierwszy tom cyklu urban fantasy „Opowieści z Wieloświata”.

Obłożona klątwą wiedźma Jasna budzi się z długiego snu. Wyrwana ze swoich czasów, samotna i pozbawiona mocy, pragnie zemścić się za dawne krzywdy. Spotyka na swej drodze zmorę-uciekinierkę, szamana z przypadku i anioła niezadowolonego z nowych obowiązków. Każdy z nich zmaga się z cieniami przeszłości, a Los wciąga ich w nieoczywistą rozgrywkę o ludzkie dusze i przygotowania do końca świata.

Wiedźmy i demony, wilkodłaki i łapiduchy, szamani i anioły śmierci – postaci ze słowiańskich legend i wierzeń całego świata spotykają się we współczesnym Wrocławiu, tworząc niezwykłą wizję Wieloświata. Dawne historie odżywają po wiekach w nowych kształtach, a uśpione moce wypełniają ulice miast XXI wieku. Na Ślęży, w dawnym miejscu słowiańskiego kultu, gdzie niegdyś starły się siły niebios i piekieł, ponownie otwiera się przejście między światami.

„Wiedźma” rozpoczyna nowy cykl urban fantasy „Opowieści z Wieloświata”. Zapraszamy do niezwykłego uniwersum, przesyconego słowiańsko-fantastycznym kolorytem!

Opis wydawcy.

Długi zjazd w dół.

Na początku poznajemy średniowieczne czasy Jasnej i tego jak to się stało, że została przeklęta. Powiedziałam sobie, ale fajnie się zaczyna. Potem niespodziewanie lądujemy we współczesnym Wrocławiu na uniwersytecie gdzie studentką jest Nina, która ginie w wypadku i staje się zmorą. Tu mi coś już zgrzytało, ale czytałam dalej i całkiem spodobał mi się obraz takiej instytucji zajmujących się zmarłymi duszami i innymi stworami której przedstawicielami są Aniołowie Śmierci. Główną bohaterką była tu chyba bardziej Nina niż Jasna, która budzi się po latach i poznaje współczesne życie. 

Później cały czas zastanawiałam się o czym dokładnie jest ta książka i co jest grane. No nie było to zbyt ciekawie. Raz przytrafiały się poważne i gwałtowne zwroty akcji, a innym razem wiało nudą. Także książka jest bardzo nierówno napisana. Słowiańskich potworów nie ma zbyt wiele, więcej uświadczymy aniołów i wariacji na temat piekła i nieba. No nie, nie podobało mi się.

Ogólnie brakło mi jakiejś myśli przewodniej, jasnego celu dokąd ta książka zmierza. Czytałam i czytałam i tak w sumie to ciągle czekałam na jakąś akcję albo znaczący moment i tak dotarłam do końca, bez większych zaskoczeń. Mam też odczucie, mimo całej magii itp. nic nadzwyczajnego się nie działo. Samo bohaterzy zdawali mi się wyzbyci pozytywnych cech charakteru. Nina sarkastyczna, Dawid taki bezbarwny, Jasna się wywyższała. Może tylko anioł Szary jakoś to wszystko ratował. Ja nie polecam, nudno było i zwyczajnie. Raczej nie sięgnę po kolejną część.

Szczegóły:
Tytuł: Wiedźma
Cykl: Opowieści z Wieloświata
Tom: 1
Autor: Anna Sokalska
Wydawnictwo: Lira
Liczba stron: 416

"Wiedźma” do kupienia na Bonito

Brak komentarzy: