lipca 21, 2019

Umorzenie - Remigiusz Mróz


Przeczytałam dziewiątą część przygód Chyłki i Zordona! Nareszcie, bo od premiery Umorzenia minęło już trochę czasu, a w przypadku Mroza bardzo łatwo nabawić się potężnych zaległości książkowych. Czy nadszedł czas na kolejny odgrzewany kotlet, czy powiew świeżości? Książka była dobra. Obyło się bez rewelacji, ale przeczytałam ją z przyjemnością.

Klientem Chyłki, wbrew woli kancelarii, został Adrian Skalski. Do tej pory przykładny mąż i ojciec, dopóki nie znaleziono go w towarzystwie brutalnie zamordowanej żony i dzieci. Opinia publiczna już go skazała. A potwora, który zamordował rodzinę postanowiła bronić Chyłka. Mamy zamieszanie w Kancelarii Żelazny & McVay i zamieszanie w prokuraturze.

Co słychać u Chyłki? Z powodu swojego stanu zdrowia postanawia spalić ze sobą wszystkie mosty, oraz pozbyć się Kordiana zniechęcając go do siebie i kończąc ich związek. Problem w tym, że Zordon nie ma na to ochoty i na własną rękę bada coraz dziwniejsze zachowanie Chyłki. I było za mało Kormaka. Wnoszę petycję o więcej Kormaka w następnej części!

Mam takie niemiłe wrażenie, że fabułę Umorzenia ratował Hashtag, czyli inna, wcześniejsza książka Mroza. Pojawia się Tesa i jej historia wplata się w sprawę prowadzoną przez Chyłkę. Ja czytałam Hashtag, więc orientowałam się w temacie, ale jeśli ktoś ma go dopiero w planach, to niestety, ale czekają go bardzo duże spojlery. To wydało mi się takie trochę nie fair względem czytelników.

Poza tym, że fajnie mi się wszystko czytało, to końcówka była nie w moim guście. Wszystkie wydarzenia okazały się przykrywką i taką rozmową o dupie maryny, bo okazało się, że poza tym wszystkim Chyłka robiła bardzo dużo tajnych rzeczy o których czytelnik nie wiedział. I tak jakby tej sprawy Skalskiego było za mało, mimo, że to nią powinni się zajmować w pierwszej kolejności.

Niby wszystko było okej, ale kilka elementów mi tutaj nie zagrało. I teraz nachodzi mi na myśl pytanie, jak długo będziemy jeszcze śledzić losy Chyłki i Zordona, bo w posłowiu autor oznajmia, że pomysłów na ich dalsze przygody mu nie brakuje.

 Szczegóły:

Tytuł: Umorzenie
Tom: 9
Cykl: Joanna Chyłka
Autor: Remigiusz Mróz
Wydawnictwo: Czwarta Strona
Liczba stron:  448


Brak komentarzy: