lutego 14, 2017

Ruina i Rewolta - Leigh Bardugo

Ruina i Rewolta to trzecia część trylogii Grisza. Przed zaczęciem czytania miałam bardzo wysokie wymagania co do niej po  części drugiej. Darkling zasiadł na tronie Ravki i tylko na północy książę Mikołaj prowadzi szczątki armii i atakuje wciąż napierających wrogów. Alina i Mal leczą rany i  ukrywają się pod ziemią w towarzystwie dziwnego kapłana Apparata (taki „rasputinowy” typ ewidentnie wzorowany na prawdziwej postaci Rasputina) i sporej liczby wyznawców Świętej Aliny. Wkrótce wyruszają na poszukiwanie mitycznego wzmacniacza griszackich mocy dla Aliny. Czy ryzykowna wyprawa przez śniegi i dzikie ostępy północy przyniesie pożądane wyniki? A może będą bez końca szukać nieistniejących duchów przeszłości?

W tej trylogii bardzo mi się podobał wątek miłosny. Przez pewien czas Alina strasznie się miotała między Malem, księciem Mikołajem, a Darklingiem, a to kogo wybrała wcale nie jest takie oczywiste. Wiecie kto był moim faworytem? Zaraz powinniście się domyślić. 

Darkling jest czarnym charakterem wykreowanym po mistrzowsku. Tajemniczy, mroczny, niebezpieczny…  Dla poznania tej postaci warto tę książkę przeczytać. Ja jestem jego wielką fanką.

Ta książka jest zdecydowanie za krótka. Wszystko za szybko się dzieje i mogłabym jeszcze przez długi czas czytać o przygodach Aliny. Przepiękne są opisy inspirowanego Rosją krajobrazu, cerkwi i zwyczajów. Panuje niesamowity klimat podsycany grozą zbliżającego się nieustanie niebezpieczeństwa. 

Końcówka była bardzo dobra i zaskakująca. Książka trzyma w napięciu do pierwszych stron aż do samego końca. Z zaniepokojeniem śledziłam losy bohaterów i z prawdziwą trwogą i podziwem czytałam o mrocznym Darklingu. Jeśli jesteście fanami literatury fantastycznej, młodzieżowej lub rosyjskiej, a może każdej z nich, ta książka jest dla Was. Mnie naprawdę zachwyciła.

Podsumowując, trylogia jest naprawdę warta polecenia. Z prawdziwym żalem rozstawałam się z jej bohaterami. Od dawna nie trafiłam na fantastyczny świat, który by mnie wciągnął w takim stopniu. Musicie to przeczytać, bo to wspaniała historia pełna miłości, magii, zdrady i walki o władzę.

Szczegóły:
Tytuł: Ruina i Rewolta
Tytuł oryginalny: Ruin and Rising
Cykl: Grisza
Tom: 3
Autor: Leigh Bardugo
Wydawnictwo: Papierowy Księżyc
Liczba stron: 448

Brak komentarzy: