listopada 14, 2017

Najtwardsza stal - Scarlett Cole

Najtwardsza stal bardzo mnie zaskoczyła. Myślałam, że będzie to kolejny romanso-erotyk jakich ostatnio się namnaża. A tu proszę, w książce pojawił się pewien problem, który czasami całkowicie przyćmiewał tą pełną emocji relację między bohaterami.


Jest to książką skupiająca się na powolnym uleczaniu Harper, która stała się ofiarą przemocy. Chodzi o uleczanie w sensie psychiki, wiary w siebie i kontaktów z ludźmi, bo rany fizyczne już dawno się zagoiły. Jej ówczesny chłopak pobił ją i wyrył nożem na jej plecach napis „moja suka”. Przyznam, że nieźle wymyślone i mocne. Harper jest złamana, nie znosi dotyku innych. Wyjechała na południe, zmieniła nazwisko, ale Nathan może wkrótce wyjść z więzienia, a dzięki licznym znajomością być może ją znajdzie.

Trent prowadzi salon tatuażu w Miami. Oprócz tego, że to mega ciacho i prawdziwy artysta,  jest też bardzo dobry w wykonywaniu tatuaży zakrywających blizny. Harper postanowiła ruszyć dalej, odciąć się od przeszłości i zakryć blizny na jej plecach wielkim tatuażem.

Trent jest poruszony tym co zobaczył i stara się jak najdelikatniej dotrzeć do Harper, która powoli przyzwyczaja się do niego i jego dotyku. Jest to erotyk, więc sceny miłosne pojawiają się dość często. Fajne, ze smakiem, bez żadnych udziwnień. Jednak bardzo spodobało mi się, że nie tylko relacja fizyczna była tu najważniejsza, ale właśnie ta nić porozumienia i zaufania między bohaterami oraz strach przed nadciągającym niebezpieczeństwem w postaci Nathana. Harper zaczęła dostrzegać sygnały, że ktoś ją namierzył i stara się przezwyciężyć strach, coś na niego poradzić. Taka sytuacja obrazuje setki kobiet, które mogły paść ofiarą przemocy i ta książka w pewien sposób przedstawia co można zrobić, aby się przed nią obronić.

Zaczynając czytać tę książkę nie spodziewałam się niczego wybitnego, a tu proszę jaka niespodzianka. Jednak znalazłam w niej coś wartościowego. Nie powaliło mnie na kolana, ale czytało się przyjemnie i szybko. Jeśli lubicie takie klimaty, to polecam. 

Szczegóły:
Tytuł: Najtwardsza stal
Tytuł oryginału: The Strongest Steel
Tom: 1
Cykl: Second Circle Tattoos
Autor: Scarlett Cole
Wydawnictwo: Akurat
Liczba stron: 352

Brak komentarzy: