października 28, 2016

Ofiara losu - Camilla Läckberg


Ofiara Losu Camilli Läckberg zaczęła się dość interesująco. W wypadku zgięła kobieta, a mimo, że była zatwardziałą abstynentką, miała ponad 6 promili alkoholu we krwi. Wkrótce okazuje się, że było to morderstwo. Jak już mówiłam zaczęło się fajne, ale potem do miasta przybyła ekipa filmowa aby kręcić reality show Fucking Tanum, czyli show o życiu kilku celebrytów zamkniętych w małej mieścinie, chlejących alkohol i kłócących się między sobą. Ten pomysł zupełnie nie przypadł mi do gustu w przeciwieństwie do zarządu miasta i tylko czekałam na jakieś inne sceny. Wkrótce jedna z uczestniczek programu zostaje znaleziona martwa.

Patrikowi nagle zwaliły się na głowę aż 2 śledztwa w sprawie morderstw. Kolokwialnie mówiąc, nie wyrabia on już na zakrętach, a zbliża się jego ślub z Eriką. Erika dzielnie zajmuje się Mają, która nie sprawia już takich problemów, a tymczasem Anna, siostra Eriki, popada w depresje. Tak bardzo żałuję, że jej wątek został pomiędzy poprzednią częścią a tą zupełnie pominięty, bo w poprzednim tomie autorka zostawiła bombę na temat Anny, a w tej części już dawno zgaszono wszystkie pożary i nic się nie dzieje. No cóż…

Nauczyła się, że teściową należy traktować jak rekina. Niech tylko zwietrzy krew, 
a człowiek nie zdąży się obejrzeć, jak zostanie bez ręki. Albo nogi.

Bardzo podobały mi się opisy życia codziennego mieszkańców Fjallbacki. Chyba najwięcej śmiechu zapewnił mi wątek komisarza Mellberga, lekko utytego, łysawego i niezdarnego szefa policji. Wszystko wskazywało na to, że znalazł on swoją wielką miłość. Ta postać jest tak wkurzająca i tak bardzo przy tym zabawna, że już nie wiem co o nim sądzić. W każdej książce wyskakuje z jakimś numerem. Komisariat policji dostał też nową policjantkę – Hannę, która będzie istotnym elementem w rozwijającym się śledztwie.

Żeby nie było, że tylko na tę książę narzekam, podobała mi się. Serio. Szczególnie od połowy, kiedy wszystko zaczęło się komplikować, a morderstwa zaczęto wiązać z innymi podobnymi. Ta swoista pół obyczajówka, pół kryminał bardzo przypadła mi do gustu.

Szczegóły:
Tytuł: Ofiara losu
Tytuł oryginału: Olycksfägeln
Tom: 4
Cykl: Saga o Fjällbace
Autor: Camilla Läckberg
Wydawnictwo: Czarna Owca
Liczba stron: 448

Brak komentarzy: